O fată de 13 ani a vrut să se sinucidă pentru că se aştepta la o notă mică. S-a pus pe şinele de tren, dar a scăpat ca prin minune

Data publicării:
tren

Gest extrem făcut de o elevă din Vaslui. Speriată că ar putea obține o notă proastă la matematică, fata de 13 ani a încercat să se sinucidă. S-a pus pe șinele de cale ferată și doar o minune a făcut ca ea să scape cu viață.

Fata a plecat de la şcoală înainte de ora de matematică la care urmau să fie aduse testele date şi la care copiii se aşteptau să ia note mici.

Speriată, fata a lăsat un bilet pe bancă, în care a scris că pleacă acasă şi că s-a săturat de şcoală.

Ea s-a pus pe şine, iar un tren a trecut peste ea. Doar o minune a făcut ca ea să nu fie omorâtă.

Între timp, consilierul şcolar anunţase deja poliţia ca fata a plecat de la şcoală înainte de terminarea cursurilor.

Copila a ajuns acasă, părinţii au anunţat că e la domiciliu, au sunat la ambulanţă şi au dus-o la spital. Aici, s-a constatat că avea zgârieturi şi echimoze.

Fata va primi tratament şi consiliere psihologică, de asemenea şi părinţii, întrucât erau foarte speriaţi de cele întâmplate.

Colegii elevei au fost şi ei consiliaţi psihologic, medicii mergând şi vorbind cu ei despre cum trebuie să reacţioneze în contextul în care notele nu sunt întotdeauna cele aşteptate.

Expert în educaţie: O întrebare e legată de ce înseamnă poziţionarea otrăvită în legătură cu notele

Această situaţie tragică şi modul în care a ajuns şcoala într-un astfel de impas au fost subiectele analizate la Digi24 de expertul în Educaţie, Marian Staş.

„Cauza principală este un sistem depăşit de timp, o astfel de situaţie e vârful la vedere al unui sistem care trebuie reformat din temelii.

Prima întrebare e cum învaţă elevii, cum pun serios la treabă inteligenţa şi perseverenţa?

A doua e cea legată de ce înseamnă poziţionarea otrăvită în legătură cu notele. Dacă nu iei 8 – 10 nu e bine, dacă iei un 4 e tragedie.

Fata nici nu ştia ce nota va lua.

Inteligenţa emoţională, autocunoaşterea şi autocontrolul, capacitatea de a şti cum funcţionezi şi cum te controlezi, rolul familiei, al consilierilor, al profesorilor, toate trebuie cunoscute.

Trebuie cunoscut cum învăţăm, cum mă raportez la succese şi ce înseamnă rezultatele mai slabe, cum să le abordezi înţelept, trebuie să existe dialog constant părinţi – elevi – profesori”, a explicat expertul în educaţie.

Potrivit acestuia, părinţii trebuie să aibă înţelepciunea de a accepta că şi componenta matematică, şi cea umanistă sunt importante în egală măsură, iar dialogul cu copiii legatd e visurile şi aspiraţiile lor sunt esenţiale.

Redactare G.M.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri