Poliția de Frontieră verifică autenticitatea și valabilitatea certificatelor digitale UE cu scannere mobile

Data actualizării: Data publicării:
politia de frontiera verifica certificatele digitale
Foto: Facebook/Poliția de Frontieră Română

Poliția de Frontieră Română este pregătită să asigure verificarea autenticității și valabilității certificatelor digitale adoptate la nivelul UE începând de joi, când portalul de unde pot fi descărcate a devenit activ. Mai multe echipamente pentru verificarea codurilor QR de pe certificatele digitale au fost distribuite de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale în România.

Certificatul poate fi prezentat, la intrarea în România sau în oricare alt stat membru al Uniunii Europene, atât în format digital, pe un dispozitiv mobil, cât și tipărit pe hârtie.

Certificatul digital nu este un document obligatoriu la trecerea frontierei, însă cu ajutorul lui, persoanele care s-au vaccinat anti COVID-19, cele care s-au recuperat după această afecțiune sau cele ce dețin un rezultat negativ la testarea COVID-19 pot dovedi situația lor epidemiologică, într-o modalitate operativă, transmit reprezentanții Poliției de Frontieră. 

Citește si: VIDEO Obținerea unui certificat Covid, demonstrație pas cu pas făcută la Digi24. Toate explicațiile pentru situațiile care pot apărea

Scannere mobile pentru verificarea codurilor QR de pe certificatele digitale privind COVID

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a distribuit către Poliţia de Frontieră 271 de scannere mobile şi 271 de telefoane mobile smart, echipamente care au instalată aplicaţia "CoronaScan", pentru verificarea codurilor QR de pe certificatele digitale privind COVID.

"Ministerul Afacerilor Interne, prin intermediul Poliţiei de Frontieră, este pregătit pentru verificarea autenticităţii şi valabilităţii certificatelor digitale adoptate la nivelul UE privind vaccinarea, testarea sau vindecarea de COVID-19, măsură ce va facilita libera circulaţie pe durata pandemiei de COVID-19", informează un comunicat al Ministerului Afacerilor Interne (MAI).

Poliţia de Frontieră Română asigură verificarea autenticităţii şi valabilităţii certificatelor digitale privind vaccinarea, testarea sau vindecarea.

Certificatul poate fi prezentat, la intrarea în România sau în oricare alt stat membru al Uniunii Europene, atât în format digital, pe un dispozitiv mobil, cât şi tipărit pe hârtie.

"Reamintim că certificatul digital nu este un document obligatoriu la trecerea frontierei, însă, cu ajutorul lui, persoanele care s-au vaccinat împotriva COVID-19, cele care s-au recuperat după această afecţiune sau cele ce deţin un rezultat negativ la testarea COVID-19 pot dovedi situaţia lor epidemiologică, într-o modalitate operativă", arată sursa citată.

În conformitate cu prevederile legale, nu se vor reţine niciun fel de date sau informaţii din certificatul verificat prin intermediul sistemului informatic al Poliţiei de Frontieră Române sau prin aplicaţia mobilă de verificare ''CoronaScan''.

Editor : A.A.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri