Cine sunt cei 15 parlamentari de la PNL, ALDE şi PSD care au depus plângere împotriva Papaya Advertising pentru clipul „Copiii referendumului”

Data actualizării: Data publicării:
Clip Papaya

15 parlamentari de la PNL, ALDE şi PSD au reclamat la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului clipul ”Copiii referendumului”, realizat de agenţia de publicitate Papaya Advertising, prin care îndemna la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei în Constituţie, potrivit unui document publicat de petreanu.ro.

Este vorba despre o adresă semnată de zece parlamentari PNL - Cupşa Ioan, Mihalescul Dumitru, Popescu Pavel, Fădor Angelica, Cherecheş Florica, Ardelean Ben-Oni, Sighiartău Robert-Ionatan, Gheorghe Andrei Daniel, Ioniţă Antoneta, Neagu Nicolae, trei de la PSD - Jivan Luminiţa-Maria, Titus Corlăţean, Gabriel-Beniamin Leş, unul de la ALDE - Cătăniciu Steluţa-Gustica şi unul de la minorităţi - Grosaru Andi-Gabriel.

Semnatarii solicită Autorităţii pentru Protecţia Copilului să înceapă o anchetă împotriva agenţiei Papaya, sub suspiciunea că figuranţii minori din filmare nu ar fi avut acordul părinţilor pentru acţiune, că ar fi existat o situaţie de exploatare a copiilor şi că ar fi fost abuzaţi fizic şi emoţional.

Adresa are antetul grupului parlamentar al PNL din Camera Deputaţilor.

Şeful Papaya Advertising spune că a avut acordul părinţilor pentru realizarea clipului "Copiii referendumului"

Robert Tiderle, administratorul agenţiei Papaya Advertising, a declarat pentru News.ro că a avut autorizaţie din partea părinţilor, precum şi toate actele necesare înainte de a începe filmările la clipul "Copiii referendumului", prin care îndemna la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei în Constituţie.

În urma reclamaţiei făcute de mai mulţi parlamentari la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului privind clipul "Copiii referendumului", Tiderle s-a prezentat marţi, la Poliţie. "A fost foarte drăguţ la Poliţie, pentru că sunt oameni inteligenţi. Mi-au spus că n-au mai anchetat până acum un spot publicitar, aşa că este o premieră şi pentru ei şi pentru noi. Cred că i-am lămurit într-o primă fază", a declarat publicitarul. 

"Parlamentarii au sesizat Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului care, la rândul ei, a sesizat Poliţia. Doar că, la această interprelare a grupului de parlamentari, chiar Autoritatea ar fi putut să dea un răspuns. Nu ştiu din ce motiv au sesizat Poliţia, pentru că toate astfel de contracte, care privesc copiii, se depun la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului", a susţinut el. 

El a explicat cum decurge filmarea unei reclame în care apar copii: "Se semnează contracte, părinţii stau la filmări, nu este prima dată când procedăm astfel". 

Robert Tiderle a mai precizat că luni, 12 noiembrie, va merge din nou la Poliţie pentru a da declaraţie scrisă. "Nu ştiu ce va face Poliţia în continuare!" a mai spus el. 

Administratorul Papaya Advertising a lămurit şi problema numărului de parlamentari care au semnat reclamaţia, iniţial fiind 13. "Pe interpelare sunt 15. Nu ştiu câţi dintre ei au semnat ştiind ce semnează, pentru că un membru PNL a spus că el nu a semnat «mizeria» asta. Parlamentarii oricum fac multe probleme în ţara asta, aşa că de ce nu încă una", a afirmat Tiderle. 

Un deputat susține că și-a retras semnătura

Un deputat de la PNL susține că „nu a știut” ce semnează și a anunțat că și-a retras semnătura, fiind împotriva demersului. „Îmi cer scuze public pentru greșeala pe care am făcut-o susținând, prin semnătură, un demers de care nu am știut și anunț că îmi retrag semnătura. Mi s-a cerut semnătura pentru o întrebare, nu pentru o plângere. Eu nu am semnat nici o plângere. Vorbesc de întrebarea adresată Autorității pentru Protecția Copilului privind Clipul ”Copiii referendumului” realizat de Papaya Advertising.”, a scris Pavel Popescu pe pagina sa de Facebook, explicând că a fost păcălit de un coleg de partid, care l-a îndemnat să semneze pentru „o inițiativă privind apărarea drepturilor minorilor în filmări destinate difuzării în spațiul public”.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

 

Spotul Papya Advertising, lansat la începutul lunii octombrie, a fost inspirat din serialul "The Handmaid’s Tale” ("Povestea slujitoarei”), care are la bază romanul omonim al autoarei Margaret Atwood şi în care este descrisă viaţa din Gilead, un stat condus de un regim totalitar ultra-religios, unde femeile sunt folosite pentru a procrea.

Clipul prezintă o perioadă post-referendum în care copile îmbrăcate în pelerine lungi, roşii, la fel ca cele ale servitoarelor din serial, au un dialog scurt cu o femeie - personajul mătuşii Lydia, care îi laudă pe cei care au mers la referendum "la îndemnul partidului şi al conducătorului".

Filmul realizat de Papaya Advertising prezintă România de după referendum.

"Da, dragele mele, atunci a început totul. Printr-o mobilizare iexemplară (sic!), părinţii voştri au reuşit să se întoarcă la valorile tradiţionale. Totul, la îndemul partidului şi al conducătorului”, răspunde femeia. Fetiţele rostesc în cor "Îndrăzneşte să crezi”, motto-ul PSD în campania electorală.

"Să nu uitaţi că lor le datoraţi totul! Pentru că voi sunteţi...”, continuă femeia, în timp ce fetiţele răspund "Copiii referendumului”.

Lângă copilele aşezate în cerc pe scaune apare şi o imagine a "conducătorului”, un bărbat care seamănă cu liderul PSD, Liviu Dragnea.

Clipul se încheie cu un cadru larg, în care o femeie este arsă pe rug, iar copiii sunt obligaţi să privească. În jur sunt mai multe astfel de ruguri, iar în spate se află clădirea Parlamentului.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri