Galerie Foto S-a deschis circulația rutieră pe prima "autostradă nemțească" din România. Cum arată noul drum către podul Giurgiu-Ruse

Data actualizării: Data publicării:
DN 5D drum de legătură DN 5 și Vama Giurgiu
S-a deschis circulația rutieră pe prima "autostrada nemțească" din România. FOTO: Facebook CNAIR

S-a deschis circulația rutieră pe o nouă șosea, echivalentă la standard cu un drum expres. Este vorba despre DN 5D, drumul de legătură DN 5 și Vama Giurgiu, supranumită "autostrada nemțească", deoarece este construită din beton, cu utilaje aduse din Germania.

CNAIR a anunțat că circulația rutieră pe DN 5D a fost deschisă luni, de la ora 13.

Șoseaua are aproximativ 6 kilometri și ocolește orașul Giurgiu, ajungând direct în vama cu Bulgaria.

Potrivit specialiștilor, drumul expres a fost realizat din beton rutier, care s-a așternut prin turnare continuă. Datele tehnice arată că s-au turnat până la 1.300 de mc de beton pe zi.

S-a deschis circulația rutieră pe prima
S-a deschis circulația rutieră pe prima "autostrada nemțească" din România. FOTO: Facebook CNAIR

"Autostrada nemțească" va fi folosită de șoferii care pleacă din România sau vin din Bulgaria

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, anunța la sfârșitul lunii noiembrie că pe acest nou drum expres traficul va fi deschis până la Crăciun, înaintea termenului contractual din aprilie 2022.

"Drumul de legătură DN 5 km 60+500 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400, în lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutieră între DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Acesta se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecție giratorie și continuă spre sud, intersectându-se cu DN 5 și DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, fiind executat la 4 benzi, două pe fiecare sens, cu aceeași structură ca a variantei ocolitoare", a explicat atunci Irinel Ionel Scrioșteanu.

Lucrările au început în luna octombrie 2021, și au costat 106,6 milioane de lei, fără TVA. Finanțarea a fost asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

 

Editor : G.M.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri