Campania de vaccinare, criticată chiar din sistem: Nu i-a convins pe indeciși. Nu e un succes că s-au imunizat cei care oricum voiau

imunizare sala palatului rapel - george calin IP (2)
Centru de vaccinare a la maratonul organizat la Sala Palatului. Foto: Inquam Photos / George Călin

Campania de informare pentru vaccinarea anti-Covid în România nu a reușit să convingă persoanele indecise, așa că, din acest punct de vedere poate fi considerată un eșec, a declarat la emisiunea la emisiunea „În fața ta”. Radu Ţincu, medic de Terapie Intensivă-Toxicologie la Spitalul Floreasca din București. Medicul a subliniat că nu poate fi asumat ca un succes faptul că s-au imunizat cei care oricum voiau să o facă.

În ceea ce privește lipsa de interes a persoanelor la vaccinare în ultima perioadă, medicul Radu Țincu a spus că autoritățile trebuie să regândească strategia de informare.

"În prima etapă nici nu știu dacă era nevoie de o campanie atât de intensă de informare, era un procent de populație care în mod natural s-ar fi vaccinat.

Cred că tocmai acum când au rămas cei împotriva vaccinării și cei indeciși era nevoie de o campanie de informare care să înlăture aceste temeri.

În prima etapă a fost o campanie care a mers foarte bine, nu pentru că ținea de gestionarea campaniei, ci pentru că era dorința de vaccinare.

Dacă ne uităm cum a fost organizată, cu centrele de vaccinare, cu modalitatea ușoară e vaccinare, lucrurile au mers bine,

Dar nu a mers bine campania de informare, nu s-a reușit să se aducă la vaccinare persoanele indecise, aici era marea artă a campaniei, a afirmat medicul de la Spitalul Floreasca.

El a explicat care au fost problemele în comunicare și de ce nu au putut fi convinși cei care nu au dorit să se imunizeze sau cei care nu erau încă hotărâți.

"Cea mai mare parte a campaniei s-a bazat pe informații emoționale, dar mulți oameni nu aveau probleme emoționale de rezolvat, ci anumite nelămuriri informale. Așadar, campania trebuia să cuprindă informații științifice, dincolo de beneficiile de zi de zi.

Apoi, campania trebuia să fie transferată la autoritățile locale, care să își coopteze cetățenii. Era clar că primarul dintr-o comună, împreună cu medicul, vor avea un impact mai mare la oameni decât premierul sau orice medic de la București. Era nevoie de apropierea dintre autoritățile locale și cetățeni.

Apoi, s-a folosit un mesaj trunchiat, care nu a fost adaptat. Mesajul central este general. Nu toți 20 milioane de oameni îl percep la fel, de aia transferul la autoritățile locale ar fi permis individualizarea mesajului în funcție de particularitățile zonei.

Dacă nu reușește să aducă la vaccinare persoanele indecise și dacă nu atingem pragul de 10 milioane de persoane vaccinate în toamnă, campanie e un eșec. Nu putem să ne asumăm cei care am comunicat că i-am convins pe cei care erau deja la coadă să se vaccineze. Campania ar fi trebuit să îi aducă pe cei indeciși la vaccinare", a mai explicat medicul.

El a criticat și partea de informare privind vaccinarea adolescenților între 12 și 15 ani: "Nu am văzut campanie de informare pentru grupa de adolescenți, am aflat că s-a aprobat vaccinarea, dar nu a fost nicio campanie. Este clar că dacă ai rezistență la vaccinarea adulților, reținerea era și mai mare pentru copii".

 

 

Editor : Georgiana Marina

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate