ARAD. Tramvaiele merg cu viteza melcului, după investiții de 48 de milioane de euro în configurația traseului

Data publicării:
tramvai arad 1

Pe lângă bilet valabil, o călătorie cu tramvaiul prin Arad presupune şi multă răbdare. Reabilitată începând cu 2007, reţeaua de transport cu tramvaiul din Arad a prevăzut pe lângă schimbarea liniilor şi o reconfigurare a traseului. Una nu tocmai fericită dacă ne luăm după timpii de aşteptare pe care îi adună tramvaiele în trafic.

Înainte de modernizarea liniei, tramvaiele opreau în staţie şi stăteau în acelaşi timp şi la semafor. Acum acest lucru nu mai este posibil. Tramvaiul trebuie să oprească pe o parte a intersecţiei pentru semafor şi pe cealaltă parte a intersecţiei pentru a lua călătorii din staţie.

„S-au creat şi staţii suplimentare, s-au creat traversări semaforizate şi normal, în situaţia în care nu există o prioritizare prin semaforizare a tramvaiului, viteza să fie puţin mai redusă”, spune Petru Cuvineanu, director tehnic Compania de Transport Public Arad.

Planurile de viitor ale primăriei nu includ însă aceste sistem care să creeze o „undă verde" pentru tramvaie. În acelaşi timp, autorităţile se apără şi spun ca actuala configuație a fost impusă prin proiectul Băncii Europeane pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare şi avizată de experţi agreaţi de bancă.

„Toate lucrările s-au realizat în urma unor proiecte tehnice, după cum ştiţi aceste proiecte tehnice sunt realizate de specialişti. Toate configuraţiile au fost stabilite de specialişti”, afirmă Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei Arad.

Conform estimărilor Companiei de Transport Public, în Arad circula cu tramvaiul aproximativ 1,5 milioane de călători în fiecare lună. Durata medie a unei călătorii este de 26 de minute în condiţiile în care traseul mediu abia dac depăşeşte 10 km.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri