Brăila. O navă de lux stă la cheu pe banii Consiliului Județean

Data publicării:
nava ovidiu

Teoretic, nava „Ovidiu” trebuia să facă deja curse de pasageri între Brăila şi Galaţi. Practic, nu s-a întâmplat asta. Vasul stă la cheu cu dotări de peste 1,6 milioane de lei.

În 2005, când a preluat ambarcaţiunea, Consiliul Judeţean Brăila a promis că o va reda circuitului naval. Doar că nava a stat timp de opt ani fără echipaj, iar când au fost aduşi marinari, aceştia au fost angajaţi în baza unui contract de aproape 22.000 de lei pe lună.

Marian Băcanu, căpitanul navei, spune că echipajul este format din trei marinari, el însuși mecanic. „Taxe nu plătesc, le plăteşte Consiliul Judeţean. Asigurare, nu. Tot Consiliul Judeţean. Deci noi, numai munca vie şi materialele de întreţinere pentru navă”, a explicat Marian Băcanu.

În registrul de bord apare o închiriere pentru o petrecere în noiembrie 2014 şi un eveniment cu iz politic, în vara aceluiaşi an. „A fost o delegaţie cu preşedintele CJ, domnul Bunea, domnul Dragnea şi alte VIP-uri din Partidul Social Democrat”, spune căpitanul.

Această navă, practic, a avut 88 de ore de marș, în trei ani de zile, mai mult a staţionat”, recunoaște Ovidiu Nechita, vicepreședintele CJ Brăila.

Asta, deşi zona are un potenţial turistic ce ar putea fi exploatat cu ajutorul vasului. „Plimbare cu nava Ovidiu până în Insula Mică a Brăilei, o plimbare pe braţul vechi al Dunării, apoi o întoarcere în portul Brăila, vizită la muzeu, eventual în hrubele Brăilei”, arată consilierul judeţean independent Marian Căpăţână.

Nava „Ovidiu” are o capacitate de 50 de locuri, un salon care poate găzdui 60 de persoane şi o zonă de promenadă de 50 de locuri.

Citiți și: 

Nava de protocol a lui Nicolae Ceauşescu este acum material didactic. Elevii nu ştiu însă cine a folosit-o
Bijuteria” care plutește pe valurile Dunării. Nava de comandament, construită la comanda soților Ceaușescu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri