RADET spune că este căldură, dar oamenii au caloriferele reci. În noiembrie, Primăria a tăiat bani de la reabilitarea sistemului

Data actualizării: Data publicării:
agerpres 19 10 2015 robinet calorifer calorifere

În mijlocul iernii, mii de bucureşteni din Sectoarele 2 şi 3 tremură de frig în case. Mai mulţi telespectatori ne-au scris că se chinuie de sâmbătă fără apă caldă şi căldură. Oamenii nu mai au răbdare cu autorităţile. Doar în ultimele săptămâni au fost trei avarii la magistrala principală.

Oamenii de aici spun că, de la începutul iernii, puţine au fost dăţile în care au avut caloriferele calde. Motivul: conductele cedează mai mereu din cauza vechimii, astfel că apa care ajunge în calorifere nu este suficient de caldă încât să încălzeazcă apartamentele.

Încă de la începutul lunii RADET a anuntat o avarie în Sectoarele 2 şi 3, a fost rezolvată însă sâmbătă conductele au cedat din nou. Aseară puţin după ora 20:00 RADET a anunţat pe site-ul oficial că a fost reluată complet alimentarea cu agent termic. Insă telespectatorii ne scriu pe adresa redacţiei şi ne spun că problemele persistă. Nici vorbă de căldură și apă caldă, la mai bine de 14 ore de la anunțul RADET care spunea, inclusiv pe site-ul companiei, că problema a fost rezolvată.

În ultimele săptămâni, locuitorii Sectoarelor 2 și 3 nu prea au avut parte nici de căldură, nici de apă caldă, iar răbdarea este la limită. Mai ales că se apropie Crăciunul și Anul Nou. Peste 530 de mii de apartamente din Bucureşti sunt racordate la RADET.

În luna noiembrie, subvenţiile la RADET s-au majorat cu 87,7 milioane de lei, dar s-au tăiat 4,1 milioane de lei de la modernizarea şi reabilitarea sistemului de termoficare

Citiți și:
Rectificare bugetară: PMB taie bani de la Administraţia Spitalelor și alocă încă 10 milioane de lei la Catedrala Neamului. Tăieri și la RADET și Asistența socială

Oana Zamfir, jurnalist Digi24 a stat de vorbă cu Alexandru Burghiu, administratorul special RADET, singura persoană care a putut fi contactată. Primăriile de sector și Primăria Capitalei sunt „închise”. Nimeni nu răspunde la telefon, nimeni nu se implică.

Alexandru Burghiu, administrator special RADET: Acum două zile, așa cum bine știți, a fost această avarie. În momentul de față avaria e remediată însă faza de încărcare a durat mai mult decât ne așteptam. De asta am estimat ora 24:00 din data de 23, adică ieri, dar nu s-a putut. În momentul de față avem estimare pentru intrarea în normalitate ora 12:00.

A avut loc o dereglare a sistemului. În momentul de față, punctele afectate de avarie au fost remediate dar aria în care există imobilele afectate s-a extins în jurul acestor puncte. Sperăm, așa cum am spus, în jurul orei 12:00, starea de normalitate să intre. În momentul de față, personalul se află la toate punctrele termice și fac aceste proceduri de reglaj al sistemului.

În acste momente, temperatura e sub parametri.

Oana Zamfir, jurnalist Digi24: De ce inițial, informațiile care au fost furnizate de RADET estimau că totul se va rezolva duminică în jurul orei 8 dimineața?

Alexandru Burghiu: Atunci când se anunță o oră la care se va rezolva situația, se face o estimare. În cazul de față, segmentul din magistrală care a trebuit să fie realimentat cu apă a fost foarte mare și a durat mai mult decât ne așteptam. Acum suntem în stadiul final, acela de reglaj. De data asta, nu cred că vor mai fi probleme cu privire la ora estimată pentru că e o procedură fixă. Nu depinde de altceva decât de fiecare lucrător din punctele termice de pe raza municipiului București.

În această perioadă au fost afectate undeva la 500 imobile, de blocuri. În momentul de față avem undeva la 300, așa cum apare și în comunicatul RADET, cu zonele în care se furnizează sub parametri.

Oana Zamfir: Oamenii au transmis la Digi24 foarte multe reclamații cum că cei afectați nu au putut să vă contacteze. Nu li s-a răspuns la telefon, nu au putut afla informații suplimentare. De asemenea, pe site nu era informațiile necesare. Cum explicați?

Alexandru Burghiu: Pe site au fost publicate zonele afectate. A fost un număr foarte mare de reclamații și există, așa cum e logic, un număr limitat de operatori. Au fost cu siguranță tot timpul în convorbiri și de asta nu au răspuns reclamațiilor de fiecare dată.

Oana Zamfir: Telespectatorii ne scriu că încă nu au apă caldă și căldură deloc.

Alexandru Burghiu: Așa este. Deloc, pentru că tocmai v-am spus că sunt aceste zone dereglate...

Oana Zamfir: Ele intrând în categoria celor 300 de imobile pe care le menționați mai devreme?

Alexandru Burghiu: Da.

Oana Zamfir: Din ce zone?

Alexandru Burghiu: Sectoarele 2 și 3.

Oana Zamfir: 12:00 e ora finală pentru remedierea problemelor?

Alexandru Burghiu: Da.

Oana Zamfir: Dacă nu se vor remedia problemele până la miezul zilei?

Alexandru Burghiu: În condițiile tehncie ale sistemului nu cred că vom depăși ora 12:00 în momentul de față. Dar să vă spun 100% că va fi 12:00, nu cred că e normal.

Oana Zamfir: Poate că în mintea multora e întrebarea dacă vor petrece ajunul Crăciunului fără apă caldă și căldură?

Alexandru Burghiu: Cu siguranță, nu. Ce trebuie să intelegeți dumneavoastră, ceea ce v-am spus, reprezintă explciația a ceea ce se întâmplă și cu siguranță Bucureștenii sunt sătui de explciații și vor soluții. Ce trebuie să știe locuitorii municipiului București în momentul de față e că, în speță, magistrala 2 care a produs aceste neplăceri, alături de altele, reprezintă contractul dintre Primărie și Compania municipală Energetica (companie nou înființată la inițiativa primarului general Gabriela Firea – n.red).

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri