Sari la conținut
News Alert

Companiile au crescut cu 50% investiţiile în pregătirea angajaţilor

În urmă cu 5 ani, făceau economii dând oameni afară, acum investesc în ei. Între 2014 şi 2015 sumele cheltuite de companiile din România cu programele de dezvoltare a angajaţilor au crescut cu un spectaculos 50%, arată datele PriceWaterhouseCoopers.

Iar industria farmaceutică e vârf de lance - acolo firmele au investit anul trecut peste 1.000 de euro în pregătirea fiecărui angajat în parte. Dacă jucătorii din farma pun la bătaie cele mai mari sume, băncile investesc cel mai mult timp - peste media naţională de 17-18 ore pe an de pregătiri, traininguri şi cursuri. Până şi ideea vechiului curs de pregătire începe să fie uşor perimată. Imaginea sălii pline de colegi îngrămădiţi în faţa unui proiector ar putea curând să dispară.

Nicoleta Dumitru, manager în PwC: „Am observat discutând cu clienţii orientarea către programe mai sofisticate de dezvoltare gen mentoring sau coaching cu experţi din afara organizaţiei. Am observat de asemenea un apetit foarte mare pentru programe de tip train the trainer. Evident că un astfel de program costă mai mult dar pe de altă parte recuperarea investitţei în timp este asigurată”.

În coachingul din România deja se învârt mai bine de două milioane de euro anual dar nu e o investiţie nerentabila. Dacă a ales programul de dezvoltare cu grijă, compania îşi scoate banii pe termen lung. Angajaţii bine pregătiţi sunt mai productivi şi-i pot instrui mai departe pe colegi, astfel că se ridică standardele din întreaga organizaţie. Mai mult, un angajat în a cărui dezvoltare se investesc bani şi timp poate fi un angajat mai loial, care nu ar pleca la o companie rivală fiindcă şi-a găsit deja mediul propice în care să crească.

La un calcul rece, pentru o companie, investiţia în angajaţii săi înseamnă în final câştiguri financiare. În România randamentul investiţiei în oameni e de 1,3 adică la 100 de euro daţi pe un training, angajatul îi aduce companiei apoi 130 de euro.

La cei o mie de euro investiţi în lucrătorii din industria farma, câştigul ar fi de 300 de euro pentru fiecare dintre ei. Totuşi, există şi reversul medaliei. Tocmai fiindcă are oameni mai valoroşi, compania pierde mai mulţi bani atunci când un angajat lipseşte de la serviciu. În medie, firmele româneşti pierd anual 700 de euro de pe urma absenţelor fiecărui angajat în parte. În sectorul farmaceutic, paguba e de peste 1.100 de euro per angajat, astfel că devine vital ca firmele să meargă la următorul nivel - să vină cu programe ţintite de combatere a absenteismului, programe de motivare sau de sănătate. Dacă pierderile de pe urma absenteismului cresc şi mai mult, ar putea deveni tot mai rentabil ca firmele să le plătească angajaţilor abonamente la clinicile private şi chiar la sală.

Etichete: companii , investitii , angajati , munca , serviciu , pregatire , pregatire profesionala

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale