Conciliatorii, experţii fără experienţă care trebuie să rezolve problemele cu asigurările

Data publicării:
asigurari

O idee bună, aplicată prost. Aşa califică reprezentanţii service-urilor auto înfiinţarea corpului de conciliatori în asigurări în vara anului trecut. Scopul era reducerea timpului de rezolvare a problemelor pe care le au românii cu asiguratorii. Problema este că printre conciliatorii care au primit undă verde de la Autoritatea de Supraveghere Financiară au ajuns angajaţi ai firmelor de asigurări sau persoane fără experienţă în domeniu, spun aceştia. Şefii autorităţii de supraveghere în asigurări spun că nu este niciun fel de problemă.

Din iulie anul trecut persoanele care au probleme cu firmele de asigurare şi nu vor să ajungă în instanţă pot apela gratuit la conciliatori. Ideea a fost una bună, spun reprezentanţii service-urilor auto, deoarece procesele durau mult. A fost aplicată, însă, prost. 14 din cei 43 de conciliatori aprobaţi de Autoritatea de Supraveghere Financiară, sunt chiar angajaţi ai firmelor de asigurări.

Cristian Muntean, preşedintele Asociației Societăților de Service Auto: „Cât de imparţiali vor fi acei conciliatori în condiţiile în care vor trebui să judece situaţii în care pârâta este chiar firma la care sunt angajaţi?! Este un conflict de interese cât casa, lucrul acesta nu ar fi trebuit să se întâmple”.

În plus, printre conciliatori sunt destule persoane fără o minimă experienţă în asigurări.

O altă problemă este că nu s-au stabilit termene clare de soluţionare pe această cale a litigiilor dintre români şi asiguratori, aşa că pot trece şi câteva luni până se ajunge la o înţelegere.

Cristian Muntean, preşedintele Asociației Societăților de Service Auto: „Vă dau un exemplu: în 2 septembrie anul trecut a început concilierea şi s-a terminat undeva pe 28 decembrie. Este un termen îndelungat.”

Dacă ASF nu ia măsuri reprezentaţii service-urilor auto spun că se vor adresa procurorilor DNA.

Şefii ASF spun că nu există nicio problemă legală şi că conciliatorii care sunt angajaţi ai firmelor de asigurări au obligaţia să se abţină de la soluţionarea cererii dacă asiguratorul pentru care lucrează este parte în litigiu.

Până acum nu au fost plângeri privind imparţialitatea conciliatorilor, spun oficialii Autorităţii de Supraveghere Financiară. Din cele 75 de soluţii date, doar una a fost contestată. Alte 16 plângeri venite de la români sunt în proces de soluţionare.

Aproape 70% dintre litigiile soluţionate cu ajutorul conciliatorilor se referă la poliţele RCA, iar cea mai mare sumă obţinută în favoarea consumatorilor este de peste 500.000 de lei. Conciliatorii primesc 600 de lei de la ASF pentru a rezolva litigiile care vizează firmele de asigurare.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri