Controversele căii ferate din Otopeni. Oamenii spun că trenurile vor trece la câțiva metri de casele lor. Reacția CFR

Data actualizării: Data publicării:
drum otopeni

Proiectul căii ferate care ar urma să lege Gara de Nord de Aeroportul Otopeni provoacă deja controverse. Oamenii care locuiesc în apropierea viitoarei linii sunt nemulţumiţi de modul în care se fac exproprierile şi spun că trenurile vor trece la doar câţiva metri de casele lor. În această situaţie sunt 63 de proprietari care au terenuri sau case pe locul unde ar urma să fie construit tronsonul de cale ferată. Până acum, niciun reprezentant al Ministerului Transporturilor nu a putut fi contactat pentru mai multe explicații.

 

Actualizare. CFR anunță că „modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București, Faza I: Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă Bucureștiˮ este un proiect major de dezvoltare a infrastructurii feroviare printr-o variantă de traseu proiectată cu un impact minim asupra tuturor clădirilor situate în zona amplasamentului actual. Soluția pentru implemetarea acestui proiect implică un traseu de cale ferată suprateran, situat pe partea stângă a Străzii Drumul Gării Odăi, pe amplasamentul obiectivului urmând a fi construie doar pilele viaductului și un drum de acces tehnologic.

Astfel, noua construție nu va afecta nici proprietățile și nici accesul la acestea, deoarece înălțimea viaductului va fi de minimum 7,5 m, iar distanțele măsurate de la axul căii vor avea minimum 12,18 m și maximum 24,28 m. De asemenea, tot în cadrul acestui proiect, CFR SA va reabilita strada Drumul Gării Odăii, iar dacă va fi cazul, utilitățile existente (conducte apa, canal, rețele electrice și de telecomunicații) vor fi relocate, cheltuielile aferente urmând a fi suportate tot de CNCF „CFR" S.A.


„Având în vedere că trenul e suprateran, piciorul podului o să vină la 6 metri deasupra, deci încercaţi să vă imaginaţi că pilonul o să ajungă la extremitatea superioară a ferestrei, umbrind casa, determinând vibraţii şi poluare fonică şi practic viaţa devine incompatibilă aici”, spune Roxana Mărişoiu, proprietar.

Roxana este unul dintre cei care urmează să fie expropriaţi. În urmă cu doi ani aceasta şi-a cumpărat o casă în apropiere de Aeroportul Otopeni. Nu şi-a imaginat vreodată că pe viitor un tren ar putea trece la doar patru-cinci metri de locuinţa sa.

Gardul meu o să dispară, poarta mea o să dispară, poarta vecinului şi pilonul probabil va intra în curtea din proximitate. Aici o să dispară toate utilităţile, fosa care deserveşte casa, căminul de apă şi noi presupunem că va merge acest picior de pod până la nivelul maşinii sau chiar mai în spate”, spune Roxana Mărişoiu, proprietar.

„Sigur că nimeni nu îşi poate închipui că poate să locuiască cu un tren care trece zilnic, probabil de sute de ori. Nu ne imaginăm cum ar putea să primească autorizaţia de construire în condiţiile în care nu este respectată această normă care impune de la axul liniei de cale ferată 100 de metri distanţă pentru orice tip de construcţie”, spune Adrian Cuculis.

Statul ar urma să exproprieze 126 de metri pătraţi din cei 300 pe care îi are Roxana, cu 211 lei pentru un metru pătrat. Aceasta spune că o soluţie ar fi fost ca statul să exproprieze întreg terenul, la valoarea pieţei. În aceeaşi situaţie sunt zeci de proprietari din zonă.

„34 de euro în zona asta mi se pare foarte puţin. Nu ar fi vorba de bani, e vorba de ce rămâne: gălăgie, trepidaţii, zgomot. Mai ne trebuie un şanţ să treacă şi bărcile şi avem de toate. Avioanele le ştim de atâta timp. (Veţi rămâne aici să locuiţi?) Păi unde să mă duc? Aici m-am născut, aici am deschis ochii, aici sper să îi închid... nu ştiu”, spune Laurenţiu Gându, proprietar.

Ne afectează pentru două terenuri pe care le avem în zonă. Unul în jur de 3000 şi ceva de metri pătraţi şi suprafaţa expropriată este de 3000, dar în condiţiile în care ar trebui să se stabilească şi limita legală de distanţă de siguranţă ar mai trebui să se ia 100 de metri”, spune Mariana Iancu, proprietar.

În aceeaşi situaţie se află o clădire de birouri, dar şi un hotel.

Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind Tronsonul de cale ferata Bucuresti - Nord - Otopeni se află momentan în dezbatere publică, cu termen limită 8 iulie.

 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri