CV-urile clasice încep să facă parte din trecut

Data actualizării: Data publicării:
Facebook Announces New Launcher Service For Android Phones
MENLO PARK, CA - APRIL 04: A Facebook employee holds a phone that is running the new "Home" program during an event at Facebook headquarters during an event at Facebook headquarters on April 4, 2013 in Menlo Park, California. Facebook CEO Mark Zuckerberg announced a new product for Android called Facebook Home as well as the new HTC First phone that will feature the new software. (Photo by Justin Sullivan/Getty Images)

Tot mai multe firme din România caută în mediul online viitorii angajaţi. Specialiştii spun că este un trend în continuă creştere în ultimii ani, mai ales că patronii pot vedea astfel şi ce preocupări, ce hobby-uri sau ce abilităţi au posibilii candidaţi.

Vlad Sacra recrutează candidaţi prin reţelele de socializare de mai bine de 10 ani. În ultimul timp, succesul este aproape garantat mai ales că ştie exact ce calităţi trebuie să aibă viitorii angajaţi. Pe lângă informaţiile legate de partea profesională, Vlad este interesat şi de postările personale ale candidaţilor.

Vlad Sarca, angajator: „Facem o verificare, un fel de cazier online. Se poate ca persoana respectivă să aibă anumite interese sau să posteze lucruri care sunt în dezacord cu angajatorul poate să fie ceva ce ține de discriminare, pot să fie anumite opțiuni.”

Printr-o astfel de verificare a trecut şi Vivien Rob din Oradea. Abia a terminat facultatea, iar de trei săptămâni s-a angajat la o firmă de recrutare. Reprezentanţii companiei au contactat-o după ce s-au uitat la profilele ei de pe reţelele de socializare.

Vivien Rob, angajată: „Eu obișnuiesc să postez atât informații profesionale, cât și personale, care să mă ajute să fiu vizibilă pentru angajatori în mediul online. Studiile pe care le-am terminat, la ce facultate. M-am axat într-un raport de 70% pe mediul profesional și cam 30% pe cel personal”.

În ultimii 5 ani, reţelele sociale s-au transformat într-un târg de cariere.

Aproape jumătate dintre angajatorii din România caută pe reţelele de socializare diferite tipuri de candidaţi. 15% folosesc mediul online pentru a recruta tineri aflaţi la început de drum şi doar 11% dintre angajatori caută specialişti sau manageri.

Gabriel Chicioreanu, consultant de carieră: „Dacă ei sunt implicaţi în diverse proiecte, cum ar fi cei care fac blog-uri sau vloggerii, automat vezi deja realizările lor”.

Patronii se folosesc de online şi pentru a posta anunţuri de asngajare.

Peste o treime dintre angajatori postează în mediul online anunţuri de recrutare. Tocmai din acest motiv au create pe reţelele de socializare diverse grupuri. Pentru studenţi, de exemplu, unde aceştia pot găsi mult mai repede anunţuri de angajare. În plus au fost create grupuri şi pentru fiecare oraş în parte.

Şi interviurile au loc de multe ori tot online. În ultimii ani, numărul interviurilor pe internet a crescut chiar cu 50 de procente.

FOTO: GettyImages

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri