Sari la conținut

De 18 ani, Festivalul Brazilor de Crăciun aduce copiii la școală

București, 27 noiembrie 2018: România pierde pe drumul spre școală, în fiecare an, aproape 30.000 de copii înainte de a termina gimnaziul, copii care nu se mai regăsesc ulterior, decât în număr infim, în programe speciale de reincluziune educațională. Astfel, copiii care provin din familii aflate în sărăcie relativă (sub 60% din mediana veniturilor)1, odată ce abandonează școala, sunt abandonați de întreg sistemul social, pentru că reintegrarea lor presupune o rețea funcțională de servicii publice și programe focusate pe beneficiar, pe care România nu o are.

Copiii vulnerabili din orașele mari au cel mai redus acces la programe de sprijin

În ceea ce privește accesul copiilor din România, cu vârsta între 6 și 12 ani, la servicii de tip after-school, indiferent de mediul de proveniență al familiei sau de venituri, 84,1% dintre copii nu au acces, în condițiile în care media UE este de 65,9%. Datele oficiale (EUROSTAT) arată că situația este cu atât mai dramatică, cu cât copilul face parte dintr-un mediu socio-economic vulnerabil din marile orașe: doar 6% dintre copiii care provin din familii vulnerabile din orașele mari au acces gratuit la servicii educaționale de suport, în vreme ce în urbanul mic procentul ajunge la 38,6%. În ceea ce privește situația copiilor din mediul rural, dintre cei care provin din familii afectate de sărăcie relativă, numai 8,9% beneficiază gratuit de programe de sprijin pentru educație.

De cealaltă parte a balanței, rata abandonului școlar rămâne constantă: în perioada 2010-2017, între 25.000 și 35.000 de copii au abandonat, anual, învățământul primar și gimnazial, conform statisticilor INS. Numai în anul școlar 2016-2017, 26.850 de copii au părăsit școala, înainte de încheierea ciclului gimnazial.

De ce?

Răspunsul este frust: pentru că, pe de o parte, sărăcia este un factor de discriminare educațională, care deschide un cerc vicios în care copilul rămâne prins, iar, pe de altă parte, politicile publice nu au ca prioritate școala.

România a alocat pentru educație unele dintre cele mai mici procente din PIB, în comparație cu statele membre UE. Deși Legea 1/2011 privind educația națională stabilește ca din bugetul de stat şi din bugetele autorităţilor publice locale să fie alocat minimum 6% din produsul intern brut al anului respectiv (art. 8), țara noastră a alocat în 2017 și 2018 sub 3% din PIB (2,86%, respectiv 2,98%).

La fiecare rectificare bugetară aproape, constatăm că educația mai pierde niște bani. Asta, în condițiile în care finanțarea oricum e deficitară, iar modul de repartizare a banilor îl ocolește tocmai pe copilul aflat în situație de risc. Situația copiilor vulnerabili este dramatică: avem în față imaginea brută a felului în care copilul este pierdut de sistem, pentru că numai 16% dintre cei care au nevoie primesc, în mod real, sprijin pentru a putea rămâne în școală. Recuperarea acestor copii este o preocupare majoră pentru Salvați Copiii România”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.

Finanțarea deficitară a învățământului, multiplele reforme începute și abandonate pe traseu au făcut ca, în doar opt ani, costurile ascunse ale educației să se dubleze: în medie, de la 1.490 lei per copil la 3.093 lei, potrivit ultimei cercetări realizate de Salvați Copiii România. Decontul îl plătesc părinții, iar copiii ai căror părinți nu au resursele financiare necesare sunt vulnerabilizați și discriminați din start.

De 18 ani, Festivalul Brazilor de Crăciun aduce la școală copiii aflați în risc de abandon

Festivalul Brazilor de Crăciun este evenimentul de tradiție al Organizației Salvați Copiii. An de an, Festivalul și-a deschis porțile companiilor, personalităților publice, tuturor celor care au înțeles că investiția în garantarea dreptului la educație pentru toți copiii este un cec în alb pentru societate.

Într-o seară unică a anului, designeri implicați își pun creativitatea în joc și dau naștere unor adevărate povești de Crăciun, despre bucurie, căldură și cărți citite. Pentru că toți copiii ar trebui să aibă garantat dreptul de a citi, brazii sunt licitați, iar fondurile ajung direct la copiii care au nevoie de tot sprijinul nostru pentru a putea învăța în școală.

Rezultatele se văd

În cei 18 ani dedicați exclusiv cauzei copiilor pentru care educația rămâne un drept numai pe hârtie, Salvați Copiii România a readus în școală 34.485 de copii din 36 de județe, dintre care în programe de tip Grădiniță estivală - 7.556 de copii, în programe de tip Școală după Școală – 23.083 de copii, iar în programul A Doua Șansă – 3.846 de copii, reușind să strângă cu ajutorul companiilor suma de 4.547.800 de euro. Sunt copii recuperați și care, odată ce primesc sprijin, luptă cu adevărat pentru șansa lor, așa cum o arată și rezultatele.

Astfel:

  • Dintre copiii care au beneficiat de serviciile sociale și educaționale ale grădinițelor estivale Salvați Copiii, aproape 93% sunt școlarizați, doar 2,39% dintre ei sunt în afara sistemului de învățământ de masă (școală/grădiniță), iar diferența, de 4,61%, se află în străinătate, în urma migrației economice a părinților;

  • În programul Școală după Școală - 92% dintre copii au înregistrat progrese școlare față de situația anterioară participării la program, 45% dintre copiii beneficiari au înregistrat rezultate școlare bune și foarte bune, iar 20% dintre ei au obținut premii la concursurile școlare;

  • În programul A Doua Șansă – în medie, 85% dintre copii au promovat cel puțin un modul la sesiunile de examinare organizate anual.

Ambasadorii binelui

Brazii pentru Ediția de majorat a Festivalului Brazilor de Crăciun au fost creați de:

Doina Levintza • Stephan Pelger & Club Med • Inside Academy & JYSK România • Dhaniel Nora–Purple Flowers & Sephora • Dorin Negrău • Octavian Roman-Creativ Interior, cu sprijinul Stwoodio • WizzDesign & Iulia Totoianu, cu sprijinul Libris.ro • Anca Fetcu Lupu, cu sprijinul Olin & Oscar Downstream • Nicu Bocancea & Florăria Iris • Veronica Schmidt & Fundația Michael Schmidt • Laura Hîncu & Green Spots • Le Midì, Fine Italian Jewelry • Art Safari București • Anton Sandu & STYLAND • Tudor Laban & Obsentum • Adela Pârvu & Stona.ro • Ioana Uretu-Cărți, Dulciuri și Flori & Metropolitan Jewelry • Maria Finta, Ioana Vallimarescu și Luiza Niculusca & Time Critical Line • Mihaela Bachmann • Ana & Maria Mohonea • Ștefania Mircea & Salvați Copiii.

Sponsorii ediției 2018 sunt:
Sponsori Diamond: Catena.
Sponsori Platinum: Kaufland România • 360 Revolution • ClassIN • Deutek România• Carrefour • Renovatio • Unilever.
Sponsori Gold: Agro-Est Muntenia • Deutsche Leasing • One United Properties • Romanian Business Consult.
Sponsori Silver: Agricost • Altius • BASF • BCR • Cannah • BNP Paribas Cardif • Clifford Chance Badea • COS • Dexion Storage Solutions • Dorna • Maresi • Mercedes-Benz • Oscar • Pepco • Renault • Secom • Sky XS AirCargo • Starbucks • Tezyo, by Otter Distribution • Water Systems.

Comitetul de organizare al evenimentului: Amalia Năstase, Andreea Raicu, Cornel Ilie, Florentina Tararache, Jean Paul Bottcher, Laura Coroianu, Tereza Munteanu și Gabriela Alexandrescu.

Persoană de contact:
Coordonator programe educație - Anca Stamin / 0745.039.084 / anca.stamin@salvaticopiii.ro

Festivalul Brazilor de Crăciun este un eveniment de strângere de fonduri organizat anual de Salvați Copiii România, care are ca centru de interes o licitație specială de brăduți de Crăciun, creați exclusiv pentru această ocazie, de unii dintre cei mai cunoscuți designeri autohtoni. Devenit una dintre atracțiile calendarului social al sezonului, Festivalul Brazilor de Crăciun sprijină proiectele educaționale derulate de Salvați Copiii România.

Despre Organizaţia Salvaţi Copiii

Salvați Copiii este o organizație neguvernamentală, asociație de utilitate publică, non-profit, democratică, neafiliată politic său religios, care militează activ pentru protecția drepturilor copilului în România, din 1990, în acord cu prevederile Convenţiei Naţiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului, cu Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene și cu legislația României. Salvați Copiii adoptă o poziție independentă în raport cu acțiunile și măsurile instituțiilor, recunoscând că implementarea legislaţiei şi a politicilor publice în materia drepturilor copiilor nu poate ignoră strânsa colaborare dintre autorităţi, familie, copii şi societatea în care fiecare actor implicat îşi acceptă responsabilitatea conform principiilor unui parteneriat autentic şi viabil. În calitate de membru al Save the Children International, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în peste 120 de ţări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supraviețuire, educație, protecție și participare, asumându-ne MISIUNEA de a obţine progrese importante privind modul în care copiii sunt trataţi şi producerea schimbărilor imediate şi de durată în viaţa acestora. În cei 28 de ani de activitate, peste 1.750.000 de copii au fost implicați în programele și campaniile Organizației Salvați Copiii.


1 Pentru anul 2016, pragul sărăciei relative (60% din mediana veniturilor) a fost de 544,16 lei/lună la nivel de individ, 979,48 lei/lună pentru o familie formată din doi adulți și un copil, 1142,73 lei/lună pentru o familie formată din doi adulți și doi copii, 1033,9 lei/lună pentru o familie monoparentală cu 3 copii.

Etichete: salvati copiii , copii vulnerabili , festivalul brazilor de craciun

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale