Sari la conținut

Derdeluș artificial într-o comună fără canalizare

Investiţie neobişnuită într-o comună din Arad. Este vorba de un derdeluş din beton, construit cu 70.000 de lei, care ar fi trebuit să-i bucure pe copiii din sat. Doar că în localitate, ninge foarte puţin, aşa că derdeluşul e acum total inutilizabil. Localnicii nu sunt de acord cu investiţia Primăriei, si spun că, mai degrabă, banii folositi pe deredeluş ar fi trebuit direcţionaţi către lucrările de canalizare.

Pârtia din comuna Şofronea, în valoare de 70.000 de lei, are o lungime de 50 de metri, însă copiii nu s-au putut bucura de ea în această iarnă pentru că aproape că nu a nins deloc.

Zăpada este o raritate, spun localnicii. Mai mult, oamenii ar fi preferat să aibă drumuri asfaltate şi canalizare în loc de o pârtie greu de utilizat, chiar şi pentru sănii.

Localnic: La coborâri nu ştiu dacă copiii au destulă siguranţă.
Reporter: Dar utilitate are, ninge suficient iarna?
Localnic: Probabil că ceva firmă din Austria va veni cu zăpadă de la Aspen.
Localnic: Noi avem nevoie de canalizare, de drumuri asfaltate, de tot tot tot şi de podeţe. Dacă vin inundaţiile noi suntem sub cota 0.

Reporter: Are utilitate, ninge aici?
Localnică: Cam puţin.
Reporter: Pentru ce e ea atunci?
Localnică: Au făcut-o să fie numai.

Localnică: Am văzut pârtia, să fie şi cu folos.
Reporter: Ce spuneţi, este?
Localnică: Păi dacă nu e cu zăpadă nu e cu folos, dar copilaşii s-ar bucura.

Iniţiatorul proiectului, primarul, spune că investiţia poate fi folosită şi vara, cu role sau skateboard. Mai mult, obiectivul a schimbat înfăţişarea zonei unde este amplasat. În trecut aici era o groapă ilegală de gunoi. A construit un teren de fotbal şi un club pentru tineri şi apoi i-a venit ideea derdeluşului artificial.

Ioan Bădău, primarul comunei Şofronea: Era o groapă unde se colecta apa din localitate. Nefiind apă, atunci în fiecare noapte se aruncau gunoaie şi devenea focar de infecţie.

În comuna Şofronea, cu o populaţie de 2.500 de locuitori, există canalizare numai pe cinci kilometri, din 20, cât ar fi necesari. De asemenea, cele mai multe străzi sunt de pământ şi piatră.

Pe aceeași temă