Sari la conținut
News Alert

Designer: Românii preferă haine din import, fără să ţină cont de calitatea lor

Ne îmbrăcăm cu haine de import şi purtăm încălţăminte fabricată în alte ţări, mai ieftine decât cele din România. Putem spune că am intrat în rândul lumii... al Europei, căci de acolo vin cele mai mari importuri de textile. Şi nu sunt sume mici: cam 1,7 miliarde de euro a fost valoarea acestor produse importate în primele nouă luni din 2017. Calitatea lasă uneori de dorit, remarcă designerii locali, care recunosc că nu pot concura cu preţurile produselor din afară.

La fiecare vizită într-un mall, românii cheltuie în medie 110 lei pe haine, arată datele unui studiu recent. Suma creşte în perioada reducerilor.

Potrivit aceluiaşi studiu, doar unul din zece români care trec pragul marilor centre comerciale ar alege branduri româneşti.

Irina Schrotter – designer: „Din păcate românii preferă să cumpere haine din import neţinând cont de calitatea lor neapărat. Ceea ce contează cel mai mult este preţul.”

Iar marii retaileri îşi permit preţuri mici.

Irina Schrotter – designer: „Când intră într-un centru comercial au nişte facilităţi extraordinare: doi ani nu plătesc chirie. Noi plătim chirii foarte mari, ei tot timpul au promoţii, tot timpul au oferte, sunt foarte agresivi pe piaţă. Şi este foarte complicat să intri în competiţie cu ei”.

Doar în primele nouă luni ale anului trecut România a importat haine de peste un miliard de euro. (HARTA Numai din Polonia au fost aduse în ţară rochii, tricouri şi pantaloni în valoare de aproape 170 de milioane de euro. Topul importurilor este completat de Italia, Spania, Germania, Austria şi Turcia. În magazinele româneşti sunt şi milioane de kilograme de haine aduse din China.

Stăm, însă, bine la capitolul exporturi. Vânzările peste hotare au fost duble faţă de importuri în aceeaşi perioadă. Trei sferturi din hainele fabricate în România sunt vândute în magazinele marilor mărci din lume.

Într-o ţară sufocată de importuri, designerii români caută noi pieţe pe care să-şi vândă creaţiile. China este una dintre principalele destinaţii.

Nu doar haine importăm, ci şi pantofi şi ghete. În primele nouă luni ale anului trecut în România a fost adusă încălţăminte în valoare de aproape 694 de milioane de euro.

FOTO: Getty Images