Litoralul românesc este pe primul loc în topul destinaţiilor de care turiştii au fost dezamăgiţi vara aceasta

Data publicării:
sezlonguri si umbrele pe plaja
Imagine de o plajă de pe litoralul românesc. Foto: Profimedia Images

Litoralul românesc conduce în topul destinaţiilor de care turiştii au fost dezamăgiţi vara aceasta, la polul opus situându-se Maramureş, Bucovina şi Transilvania, ca fiind cele mai primitoare zone ale României, potrivit unui sondaj realizat de o platforma hotelieră online.

Atunci când vine vorba de zonele în care au găsit cele mai bune unităţi de cazare, cu cel mai eficient raport calitate/preţ, turiştii au menţionat frecvent Maramureş, Bucovina şi regiunea Transilvaniei (cu judeţele Braşov, Sibiu, Harghita şi Covasna în mod special). De altfel, acestea sunt zonele în care au fost întâmpinaţi cu ospitalitate şi în care s-au bucurat de atmosferă, de experienţe autentice, de amabilitatea personalului, arată sondajul realizat de Travelminit, citat de Agerpres.

În ceea ce priveşte tarifele, turiştii au observat creşteri mari şi foarte mari în comparaţie cu anul trecut la cazare, mâncare, servicii wellness, atracţii turistice şi transport. Cât despre bugetul alocat unui sejur în România, situaţia stă în felul următor: 70,5% dintre respondenţi ar aloca între 150 şi 300 de lei pentru o noapte de cazare/cameră dublă, 19,4% ar aloca sub 150 de lei pentru o noapte de cazare/cameră dublă, 8,6% ar aloca între 300 şi 500 de lei pentru o noapte de cazare/cameră dublă, în timp ce doar 1,4% ar cheltui peste 500 de lei pentru o noapte de cazare/cameră dublă.

În ceea ce priveşte factorii care îi determină pe turişti să aleagă o cazare în detrimentul alteia, pe prima poziţie se află aspectul general al camerei şi al unităţii. Urmează preţul, poziţionarea cazării (cât mai aproape de obiectivele de interes), facilităţile oferite de unitate, serviciile suplimentare incluse în pachet (acces la SPA, la sala de fitness etc.), dar şi condiţiile flexibile de rezervare.

La capitolul dezamăgiri, respondenţii au trecut preţurile pe prima poziţie, o dovadă în plus a faptului că majorările din ultima perioadă au stârnit multă nemulţumire în rândul turiştilor. Pe lista aspectelor de care au fost dezamăgiţi se află şi atitudinea personalului, aspectul camerelor, condiţiile precare de igienă, meniul restaurantelor, dar şi lipsa locurilor de parcare.

Editor : V.M.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri