Sindicalist: Autobuze cu ITP-ul măsluit și cu anvelope uzate. Reacția conducerii RATB

Data actualizării: Data publicării:
autobuz 104 ratb

Șoferii Regiei de Transport Public din București spun că unele maşini au anvelopele atât de uzate încât au ajuns ca o coală de hârtie, iar altele au probleme cu frânele sau direcţia. Şi mai grav, susţin sindicaliştii, avizele tehnice ar fi măsluite. Directorul RATB îşi contrazice angajaţii: vehiculele sunt sigure pentru călători, relatează Digi24.

„Mi-am permis să fac o aroganţă. Priviţi şi dumneavoastră ce cauciucuri are acest troleibuz pe partea dreapta, faţă. Haideţi să ne uităm şi pe partea stângă, tot faţă, să vedem”, spune șoferul RATB care a filmat și postat pe internet imaginile.

Bărbatul spune că, atunci când le-au văzut, oficialii regiei de transport public au dispus înlocuirea anvelopelor uzate, dar şi cercetarea lui disciplinară pentru că a divulgat public situaţia.

„Am depistat în traseu, la capăt de linie, la Baicului, un troleibuz care avea cauciucurile sub limita de circulaţie. Am aici un convocator de cercetare disciplinară că am dat în presă aceste probleme grave cu care ne confruntăm. Trebuie să mă sancţioneze disciplinar. (Pentru că aţi filmat anvelopele?) Da, da, da! Pentru că-i dau în primire, mai pe româneşte, spune Valer Ciobănescu, şofer RATB.

Nu sunt singurele probleme. Alţi şoferi spun că sunt maşini care au rămas fără frâne sau au probleme la sistemul de direcţie, iar în garaje nu se găsesc piese de schimb.

„Sunt multe anvelope uzate, vedem! Depinde de garaj, depinde de fiecare şef de atelier, de şeful de garaj, cum se... De banii de care dispunem. Piesele de schimb sunt rare! Se cârpeşte! Anvelopele? Nu prea sunt”, spun șoferii.

Aceștia povestesc că li s-a întâmplat și să rămână fără frâne pe traseu.

În urmă cu doi ani, Agenţia Naţională pentru Protecţia Consumatorului a amendat regia cu 150.000 de lei pentru condiţii improprii de transport şi anvelope uzate sub limita admisă, de 4 milimetri. Şoferul care a filmat troleibuzul cu anvelopele tocite precum coala de hârtie este şi lider de sindicat şi dezvăluie o altă neregulă gravă: unele inspecţii tehnice periodice ar fi măsluite.

De multe ori se iau piese şi de pe cele care circulă, să se pună pe cele care urmează să dea ITP-ul, Inspecţia Tehnică Periodică, care se face din şase în şase luni. Şi după aceea se descompletează înapoi şi se pun piesele bune pe cele de la care s-a descompletat. Şi cele care au rămas cu ITP-ul luat, rămân deja cu problemele pe care le-au avut”, spune Valer Ciobănescu - lider sindical RATB.

Călătorii sunt asfel expuşi pericolelor, spun şoferii RATB.

„Dacă vă uitaţi la toate maşinile... Au uşile rupte, podelele dacă te laşi unul mai greu, se duce jos. Nu-i o plăcere. Dar trebuie să mergi neapărat. Dacă n-ai maşină, ce să faci?”, spun șoferii.

Directorul general al RATB dă însă asigurări că mijloacele de transport ale regiei sunt sigure!

„Nu avem probleme cu anvelopele, nici cu piesele de schimb! Părerile sunt ale unor oameni care nu au pregătirea necesară ca să-şi dea cu părerea. Probabil”, spune Adrian Mihail - directorul general al RATB.

Reprezentanţii Comisiei de Transporturi din Primăria Capitalei admit însă că autobuzele şi troilebuzele sunt depăşite tehnic.

„Pot pune astfel în pericol circulaţia, dar şi siguranţa călătorilor. Nu înţeleg de ce se amână această decizie de a demara o dată achiziţia de noi autobuze şi troleibuze în Bucureşti”, spune Ciprian Ciucu, consilier general al Capitalei.

Primarul General al Capitalei a anunţat vrea să cumpere, anul acesta, o sută de autobuze noi. Necesarul regiei este însă de cel puţin patru ori mai mare, susţin sindicaliştii.

RATB a cumpărat 1000 de autobuze în urmă cu opt ani.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate