STUDIU. Angajații care muncesc 4 zile pe săptămână sunt mai productivi

Data actualizării: Data publicării:
munca

Săptămână de muncă de 4 zile sună frumos pentru angajaţi, dar e în acelaşi timp şi viabilă economic. Într-o perioadă în care angajatorii se plâng constant de lipsa de personal, caută alternative astfel încât să atragă forţa de muncă şi să îşi sporească productivitatea. Se pare că o gamă largă de industrii s-ar putea alătura acestei iniţiative, arată studiile de piaţă, de la industria IT, până la medicină şi resurse umane.

Echilibrul dintre viaţa profesională şi cea personală a devenit unul dintre cele mai importante criterii la angajare. Iar angajatorii încearcă pe cât posibil să ofere acest avantaj pe o piaţă care duce lipsă de forţă de muncă. Este motivul pentru care ideea unei saptămâni de muncă de 4 zile a devenit mai ofertantă decât un câştig salarial mai mare. Desigur, această noţiune nu este un lucru nou. Săptămâna de muncă de 4 zile şi-a făcut loc pe piaţa muncii încă din anii '70, când şi atunci se miza pe o productivitate mai mare şi reducerea costurilor.

În 1974 de exemplu, când guvernul britanic a introdus o săptămână de lucru de trei zile ca urmare a unui deficit de energie în rândul angajaţilor, un sondaj naţional a indicat o creştere a productivităţii cu 5 procente.

În prezent, această idee nu este departe de a deveni din nou o realitate ca urmare a angajaților care solicită o mai mare flexibilitate la locul de muncă. Un stil de viață care a fost odată limitat la câteva domenii de activitate, acum se potrivește cu mai multe industrii, potrivit speciliştilor citaţi de CNBC. Pe baza unei analize a peste 50 de mii de anunţuri de angajare ale companiilor din Statele Unite, FlexJobs a constatat în ultimul an că nu mai puţin de 10 industrii sunt la un pas de a dopta săptămâna de muncă de patru zile. Dintre acestea, cel mai aproape se află sectorul vânzărilor, dar şi industria IT, care deja mizează pe un program flexibil la locul de muncă şi avantaje pentru angajaţi precum sălile de jocuri. Până şi serviciile de sănătate şi educaţia ar putea apela la o săptămâna de muncă mai scurtă, arată studiul, precum şi activităţile de call center sau angajaţii băncilor.

Şi se pare că unii angajatori sunt dornici să facă această schimbare. Luna trecută, o firmă din Noua Zeelandă a început un program de două luni de testare a săptămânii cu patru zile de muncă şi a avut un succes răsunător, astfel încât angajatorii intenţionează să o adopte permanent.

Între timp, săptămâna trecută, o şcoală din Colorado a tăiat ziele de luni din calendarul său astfel încât să atragă mai mult personal şi să taie din costuri. Angajatorii spun că această idee îi ajută să rămână competitivi în piaţă.

Deşi nu există o regulă scrisă despre cum poate funcţiona o săptămână de muncă mai scurtă, unii angajatori sugerează că pentru a compensa timpul pierdut cea mai sensibilă opţiune ar fi o oră sau două în plus la fiecare zi lucrătoare. Există însă şi precocupări legate de implicaţiile negative.

Sunt şi specialişti care sunt de părere că presiunea asupra angajaţilor de a obţine aceeaşi producţie în patru zile, aşa cum o făceau anterior în cinci, ar putea avea un impact negativ asupra nivelului de stres la locul de muncă.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate