Sari la conținut

Un tânăr de 18 ani a murit în urma unei supradoze de etnobotanice

Avea toată viaţa înainte, dar a fost răpus de droguri. Un tânăr de 18 ani din Buzău a murit după ce a luat o supradoză de substanţe cu efect halucinogen. Tânărul a ajuns la spital joia trecută şi în ciuda eforturilor medicilor a murit. Vestea a căzut ca un blestem asupra apropiaţilor care credeau să scăpase de dependenţa de etnobotanice.

Când Cătălin a ajuns la spital la sfârşitul săptămânii trecute, medicii şi-au dat seama imediat că era sub influenţa stupefiantelor. Mai ales că băiatul avea antecedente.

„Pacientul a mai fost internat pentru acelaşi motiv în urmă cu un an, dar a fost echilibrat şi în acest interval nu s-a mai prezentat. Un consumator mai vechi de aproximativ 4 ani din spusele familiei”, afirmă Dragoş Porumb, directorul medical al Spitalului Judeţean Buzău.

În ciuda eforturilor medicilor, tânărul a încetat din viaţa sâmbătă.

„Muşchii netezi şi muşchii striaţi datorită convlusiilor se deteriorează, se strică şi aruncă în circulaţie nişte substanţe toxice care blochează rinichii, ficatul”, spune Dragoş Porumb, directorul medical al Spitalului Judeţean Buzău

La Colegiul Economic, unde băiatul învăţa în an terminal, toată lumea e mută. Cătălin părea că scăpase de dependenţă. Se pregătea pentru bacalaureat şi voia să devină militar.

„Se potolise şi a avut un comportant bun în primul semestru, a fost bine, dar vacanţa asta, nu ştim ce s-a întâmplat”, spune Neacşa Anghel, dirigintă.

„Este foarte greu când persoana implicată nu conştientizează pe deplin că are o problemă şi nu îşi doreşte foarte mult să rezolve această problemă”, afirmă Lucia Olteanu, psiholog.

Tânărul era şi în atenţia DIICOT Buzău.

El a fost martor în câteva cauze înregistrate. Consumul de astfel de substanţe nu se pedepseşte, doar deţinerea în vederea consumului”, a declarat Petroşel Nicolae, purtător de cuvânt DIICOT Buzău.

Poliţiştii de la IPJ Buzău au deschis o anchetă în privind moartea tânărului.