UTILITAR. Care sunt pașii unei reclamații în caz de malpraxis

Data publicării:
hol spital

Un sistem bolnav, cu cea mai mică finanţare din toate ţările Europei. Spitale neîncălzite, personal insuficient şi medicamente lipsă. Sunt doar câteva dintre petele negre din sistemul de sănătate românesc din care nu lipsesc însă şi cazurile de malpraxis. Ce pot face cei care se consideră victima unui malpraxis este detaliat la rubrica utilitară.

Pacientul are dreptul de a reclama serviciile medicale pe care le primeşte în spitale. Prima sesizare trebuie făcută la administraţia spitalelor, apoi la Colegiului Medicilor. Plângerile scrise trebuie să conţină date despre actul medical contestat.

Reprezentanţii Colegiului Medicilor vor da curs sesizării dacă aceasta este depusă personal sau trimisă prin poştă. Nu se acceptă reclamaţiile făcute pe Internet, fax sau depuse în copie.

Acţiunea disciplinară împotriva medicului va începe în cel mult șase luni de la data depunerii reclamaţiei, iar termenul de soluţionare este de 24 de săptămâni.

După analizarea reclamaţiei, comisia de disciplină are obligaţia de a da o soluţie: fie în declară pe medic nevinovat, fie îl sancţionează.

Atât pacientul cât şi doctorul au dreptul să depună o reclamaţie. În plus, în cazul situaţiilor grave, pacientul cât şi familia acestuia se pot adresa procurorilor sau chiar îl pot da pe medic în judecată.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri