UTILITAR. Cum se obține formularul E112 pentru tratament medical în străinătate

Data publicării:
medici din interior-1

Puteţi obţine formularul E 112 dacă aveţi asigurare medicală în România şi vreţi să vă mutaţi temporar sau definitiv într-un alt stat membru UE sau dacă vreţi să vă trataţi în străinătate şi aveţi acordul Casei de asigurări. În primul caz, dacă solicitaţi transferul de reşedinţă, veţi depune o cerere scrisă la Casa de Asigurări de sănătate, împreună cu următoarele documente: o copie a actului de identitate sau a certificatului de naştere, dosarul medical şi dovada transferului de reşedinţă.

În cazul în care vreţi să efectuaţi un tratament medical în străinătate, pentru a obţine formularul trebuie îndeplinite două condiţii: tratamentul pe care îl veţi urma trebuie să existe în pachetul serviciilor medicale de bază din România, dar să nu poată fi acordat la timp sau în condiţiile impuse de boală. Pentru această situaţie, trebuie să depuneţi la Casa de Asigurări o cerere scrisă, o copie a actului de identitate sau a certificatului de naştere, dosarul medical şi o confirmare scrisă din partea unităţii medicale din străinătate unde se va efectua tratamentul.

În ambele situaţii, formularul E 112 se eliberează înainte să plecaţi din ţară şi este valabil numai în original. Serviciile medicale acordate în baza acestui document se decontează numai între instituţii, pe bază de facturi.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri