Sari la conținut

30 de plângeri pe zi la ANPC în cazul cumpărăturilor online

Nu vom scăpa prea curând de calvarul coletelor comandate online care nu ajung la timp. Nu există căi legale prin care firmele de curierat să poată fi trase la răspundere atunci când nu îşi onorează contractele. Degeaba fac clienţii plângeri la Protecţia Consumatorilor: inspectorii îi pot verifica doar pe proprietarii firmei de unde a fost comandat produsul. 30 de reclamaţii pe zi ajung zilnic la OPC, depuse de clienţii care cumpără de pe internet, în principal pentru că produsele nu ajung la destinatar în termenul promis.

„De Crăciun am cumpărat un robot pentru mama mea şi a ajuns la o lună după Crăciun. Am primit ceva care nu era tocmai conform cu un produs care s-ar putea vinde: a fost rupt, deteriorat”, spune o cumpărătoare.

Peste 10.000 de oameni care au făcut cumpărături online au făcut anul trecut plângere la Protecţia Consumatorilor.

Principalele abateri constatate: produsul comandat nu a ajuns la timp la destinatar.

Nu e vina noastră, clientul e supărat câteodată. Dar noi spunem, cei de la curierat, sunaţi la agenţie”, spune Radu Alexandru, reprezentant al unei firme online.

Deocamdată, nu există căi legale prin care curierii să poată fi traşi la răspundere. Activitatea lor e autorizată de Autoritatea de Reglementare a Comunicaţiilor, instituţie care nu poate, în schimb, să sancţioneze firmele care livrează coletele mai târziu ori cu probleme. Aici intervine, teoretic, Protecţia Consumatorului, dar şi aceasta poate verifica doar furnizorul, nu şi transportatorul.

Dacă o firmă de curierat nu corespunde volumului foarte mare de vânzări ale site-ului, site-ul respectiv să îşi facă propria firmă de curierat”, spune Paul Anghel, director general ANPC.

Sunt şi mii de cazuri în care oamenii reclamă că în pachet se afla altceva decât au comandat.

Să încerce să nu plătească anticipat, ci să plătească la livrare”, recomandă șeful ANPC.

Fie că aţi cumpărat un telefon mobil sau un articol vestimentar, aveţi la dispoziţie două săptămâni pentru a-l returna. Legea spune că nu este nevoie să invocaţi niciun motiv anume, furnizorul este obligat să îl primească înapoi”, relatează Maria Moiş, reporter Digi24.

Nu toţi furnizorii respectă însă legea. Unii dintre comercianţii online fie acceptă produsul, dar nu returnează banii, fie îl vor înapoi într-un timp mult mai scurt.

Iar alţii pur şi simplu nu îi informează pe clienţi despre acest drept pe care îl au.

Ultima şansă a consumatorului este plângerea la poliţie. Cele mai multe sesizări ajunse aici sunt în domeniul turismului şi cel al achiziţiilor de telefoane mobile sau tablete. Poliţiştilor le este greu să identifice proprietarii anumitor site-uri

Există acei autori necunoscuţi în această zonă, dar se fac cercetări şi la final vor fi identificaţi. Este de evitat să cumpărăm, hai să spunem, de la total necunoscuţi, sau din reţelele de socializare pentru că atunci este mult mai uşor să cădem pradă ca victime în situaţia în care facem cumpărături, mai ales când vorbim despre sume foarte mari, obiecte valoroase”, spune Diana Sarca, purtător de cuvânt al Poliţiei Capitalei.

Anul trecut românii au făcut cumpărături online în valoare de aproape două miliarde de euro, potrivit GPeC.

 

Etichete: anpc , protectia consumatorului , colet , cumparaturi online , livrare colet

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale