Toate programările pentru cărțile electronice de identitate, epuizate pentru următoarea lună

Data publicării:
noul buletin electronic
Noul buletin electronic. Foto: Captură video

Toate programările pentru cărțile electronice de identitate au fost epuizate pentru următoarele 30 de zile. Noul card electronic de identitate, care va înlocui treptat actuala carte de identitate, este în teste la Cluj-Napoca pentru următoarele șase luni iar ulterior, până la sfârșitul anului viitor, toate serviciile de evidență a populației din țară vor putea emite aceste carduri. 

MAI anunță că, în ziua lansării proiectului pilot pentru emiterea Cărții Electronice de Identitate, în municipiul Cluj-Napoca, au fost epuizate toate programările pentru următoarele 30 de zile.

În acest moment, aproximativ 450 de persoane au optat pentru emiterea noii Cărți de Identitate Electronice.

În funcție de modul în care se va derula proiectul pilot pe parcursul a două luni, începând cu 1 octombrie, se va putea deschide și un al doilea ghișeu, ajungându-se astfel la posibilitatea prelucrării a 30 de solicitări zilnic.

În paralel, funcționează alte 3 ghișee în cadrul Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor al municipiului Cluj – Napoca, unde sunt preluate cereri pentru emiterea Cărților de Identitate (model 1997).

Citește și: VIDEO. Cum arată noul buletin electronic. Bode: Are funcţionalităţi multiple, care vor contribui la reducerea birocraţiei

Termenul de emitere / înmânare a CEI este cuprins între 15 și 20 de zile. Totuși, pentru prima etapă, având în vedere că după realizarea CEI, aceasta trebuie sa fie supusă unor teste complexe, pentru cererile preluate în intervalul 2-6 august, documentele vor fi eliberate în perioada 23-25 august.

„Noua carte electronică de identitate va permite titularului autentificarea în Platforma informatică de asigurări de sănătate și va asigura suportul tehnic necesar în vederea folosirii semnăturii electronice, pentru reducerea birocrației în relațiile cetățeanului cu autoritățile publice. Emiterea cărții electronice de identitate este rezultatul unei colaborări inter-instituționale, fiind un moment crucial pentru ceea ce înseamnă atât parcursul instituțional al serviciilor publice, cât și facilitățile de care cetățeanul român va putea beneficia odată cu deținerea noului document”, declară ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode.

Cartea Electronică de Identitate este o necesitate impusă de evoluția societății, a cerințelor de securitate globală și a statelor, precum și pentru un control cât mai eficient la trecerea frontierei de stat.

Editor : A.A.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri