Anamaria Lembrău (Digi24): Sănătatea unei societăți vine din felul în care își tratează cele mai vulnerabile categorii

Anamaria Lembrău face parte din echipa Digi24 din 2013. Este o persoană creativă, iar tot ce face poartă semnătura sa: onestitatea. A început să facă jurnalism încă din 1994, când a lucrat la radio, în Constanța, iar treptat a cunoscut și televiziunea și online-ul. Însă, așa cum se întâmplă frecvent, „microbul„ televiziunii a prins-o încă de la început.
„Eu cred că sunt un povestitor onest. Mă uit în jur, la lucrurile relevante, care îi pot ajuta pe oameni. Efortul meu e să fiu, omenește, cât se poate onestă. E important, dincolo de rutina unei televiziuni, să reușești să te oprești, să te uiți în jur și să vezi ce se mai întâmplă în afară de lucrurile repetitive”, spune Anamaria.
Evenimentele se succed rapid, breaking news, noi înformații din diverse cazuri, accidente, arestări etc. Dar „proiectele editoriale pe care le faci sunt cum vezi tu lucrurile, pentru că e periculos să fii prins într-un malaxor reactiv. Atunci tragi aer în piept și vezi ce alte lucruri importante se întâmplă, ce altceva la care nu avem vreme să ne uităm merită atenție”, explică ea.
Anamaria a avut inițiativa unei campanii sociale de Crăciun. Din dorința de a ajuta copiii singuri, mai ales în această perioadă a anului, colega noastră, alături de colegii care i s-au alăturat pe parcurs, au pus la cale campania Mov Crăciun. „Când vrei să ajuți copii vulnerabili, e frustrant să stai cu ei puțin, apoi să îi lași singuri, cu vulnerabilitățile lor și tu să te întorci la viața ta, ca înainte”, punctează Anamaria.
„Așa că „Mov Crăciun” din 2019 își face simțite efectele și acum. Noi am spus povestea așa cum e ea. Oricine a vrut să ajute, a putut să o facă: cu un SMS. Întotdeauna am avut o înclinație spre social. Cred că dincolo de momentele de vârf din politică, viața noastră este plină de social și economic. De altfel, sănătatea unei societăți vine din felul în care își tratează cele mai vulnerabile categorii”, spune Anamaria.
Ea vorbește mereu despre echipă și crede că totul la asta se rezumă atunci când o campanie e de succes: echipa care a lucrat pentru campania respectivă. „Nicio idee, oricât de buna ar putea fi, nu înseamnă nimic fără echipă. E doar o vorbă în vânt dacă oamenii cu care lucrezi, colegii tăi, nu o văd, nu o simt, nu o înțeleg. Și e datoria celui care are ideea să fie convingător, să explice și să argumenteze cât mai clar ce i-a trecut prin cap și de ce merită făcut un proiect sau altul. Orice idee de proiect editorial are de trecut un prim test esențial: cel al echipei care va transforma ideea în știri, reportaje, anchete, dezbateri - orice ar presupune un asemenea demers jurnalistic”, spune ea.
Alături de colegi, Anamaria a realizat mai multe campanii din zona socială, iar cele mai cunoscute sunt: „ De ce îmi trimit copilul la școală?”, „Sunt român. De ce rămân?” sau „Eroul ești tu. Activează-ți superputerea. Votează”. În aceeași notă creativă, în viitorul apropiat, urmează noi campanii care să ne emoționeze și să ne arate fața nevăzută a lucrurilor.
- Etichete:
- anamaria lembrău
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News