Sari la conținut
News Alert

Al treilea pod peste Dunăre va fi licitat în vară

În vara acestui an va fi licitată proiectarea și execuția unui pod peste Dunăre, la Brăila-Tulcea, al treilea peste fluviu, după cele de la Fetești și Vadu Oii. Prețul estimat este de aproape 500 milioane euro, respectiv jumătate din cât a plătit Turcia pentru podul rutier de peste Bosfor, la Istanbul.

pod-peste-dunare-696x446

Foto: debraila.ro

Potrivit declarațiilor făcute miercuri de Ștefan Ioniță, șef al Companiei Naționale de Administrație a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) , podul de la Brăila de peste Dunăre este un obiectiv important al companiei. "Mai avem un pas de trecut în ceea ce înseamnă avizarea HG-ului de indicatori. După acest pas, avem de gând să iniţiem procedura de achiziţie pentru proiectare şi execuţie a acestui obiectiv, în valoare de 488 de milioane de euro", a explicat şeful de la Drumuri.

Declarațiile lui Ioniță au fost făcute la doar câteva zile după promisiuni privitoare la realizarea podului, făcute de premierul Sorin Grindeanu în cadrul unei vizite oficiale făcute la Tulcea.

Proiectarea și execuția podului peste Dunăre între județele Brăila și Tulcea vor fi scoase la licitație până la sfârșitul acestui semestru, a anunțat vineri, la Tulcea, premierul Sorin Grindeanu.

”Podul Brăila-Tulcea este prins în Masterplan și în imediata perioadă se va termina studiul de fezabilitate. Ministrul Transporturilor ne-a spus că documentația este spre finalizare și că, undeva în mai-iunie, proiectarea și execuția vor fi urcate pe SEAP”, a afirmat premierul Grindeanu.

Amenajarea podului va costa circa 500 de milioane de euro, potrivit sursei, sumă care va fi suportată din bugetul alocat de Programul Operațional de Infrastructură Mare mecanismului financiar Investiții Teritorial Integrate (ITI)-Delta Dunării.

Construirea podului peste Dunăre este unul dintre cele mai vechi obiective anunțate de autoritățile din județele Brăila, Tulcea și Galați, pentru care până în prezent s-au realizat mai multe studii de prefezabilitate și fezabilitate.

 

Promisiunile sunt însă vechi. Încă din 2000 oficialii români au menționat existența unui proiect ”japonez” care prevedea construirea podului la Brăila. S-a făcut chiar un proiect de către IPTANA și o firmă japoneză. Podul ar fi urmat să scurteze cu 150 kilometri ruta care leagă zona baltică a Europei de Marea Neagră. În 2005, fostul ministru Miron Mitrea menționa o ofertă de construire a podului venită din partea unei firme franceze care ar fi fost mai avantajoasă decât cea a japonezilor. Subiectul a fost discutat după 2005 inclusiv cu chinezii în timpul unei vizite a președintelui Traian Băsescu în China.

La concurență, administrația Galați a luat în calcul chiar realizarea unui tunel pe sub Dunăre la concurență cu podul brăilean. Din amânarea începerii lucrărilor la pod trag profit fimele de navigație fluvială ce oferă servicii de traversare cu bacurile. Petru ele, lipsa podului este o afacere. Tariful de trecere a Dunării practicat de acestea este de 20 lei pentru autoturism cu șofer, în condițiile tarifele la podurile Giurgeni și Fetești sunt de 11 lei și, resepctiv, 13 lei.