Sari la conținut

Analiză: Luxul se vinde bine şi în vremuri economice mai puţin bune. 500 de milioane de oameni vor cumpăra produse de lux până în 2030

Jumătate de miliard de oameni vor cumpăra produse de lux până în 2030. Este o estimare care arată că luxului îi merge foarte bine şi în vremuri economice mai puţin bune. În ultimele două decenii, numărul de cumpărători de lux aproape că s-a triplat: piaţa totală a crescut la aproape 220 de miliarde de euro, fiind alimentată în special de noii îmbogăţiţi din Asia. Apetitul chinezilor pentru produsele de lux este tot mai mare - o etichetă italiană sau franceză le aduce autenticitatea şi valoarea pe care nu o găsesc la chinezăriile proprii.

Produsele de lux atrag câte 10 milioane de consumatori noi în fiecare an, arată o analiză a companiei de consultanţă Bain&Company. S-a ajuns în prezent la un total de 330 de milioane de cumpărători dispuşi să cheltuie mici averi pe produse de lux ca haine de designer, blănuri, bijuterii sau maşini. Piaţa de lux a fost în creştere continuă faţă de nivelul de 90 de milioane consumatori din 1995.

După 2009, când criza s-a adâncit în America şi în Europa, China a devenit motorul pieţei de lux. De aici vin şi cei mai mulţi îmbogăţiţi de dată recentă. Cumpărătorii chinezi reprezintă circa 14% din clientela mondială şi generează aproape 30% din cheltuielile totale pe piaţa de lux.

Statele Unite ale Americii se menţin în fruntea clasamentului, cu 90 de milioane de consumatori, în vreme ce Europa de Vest aduce 80 de milioane la total. Europa de Est are doar 20 de milioane de cumpărători de lux, dar dublu faţă de Orientul Mijlociu.

Datele includ şi persoanele care cumpără produse de lux doar ocazional, pentru că 40% din totalul achiziţiilor sunt făcute pentru cadouri.

Studiul arată că 150 de milioane de persoane generează aproape 90% din cheltuielile de lux, adică 190 de miliarde de euro. Din acest total, 100 de miliarde de euro sunt cheltuieli făcute de 15 milioane de consumatori.

Faţă de 2012, piaţa de lux a crescut puţin, cu 2%, până la 220 de miliarde de euro, reprezentând o temperare a ritmului după ani buni de creşteri galopante. Magazinele online încep să acapareze o felie tot mai mare din aceste vânzări. Anul trecut, ele au adunat 5% din totalul încasărilor pe produse scumpe, cele mai vândute articole fiind încălţămintea şi hainele de piele. Ca mărci, designerii italieni au fost cei mai căutaţi. Mărcile italiene au ajuns acum să acopere un sfert din piaţa produselor de lux, aproape la egalitate cu brandurile franceze.

Business Club

Etichete: vanzare , lux , cumparatori , analiza , produse lux

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale