Autostrada care a avansat cu 4% într-un an întreg

Doru Cireaşă Data actualizării: Data publicării:
6-dorinel-umbrarescu-mfax

Lucrările la cel de-al patrulea lot din autostrada Lugoj Deva, aflat în lucru la asfaltatorul Dorinel Umbrărescu, au avansat cu 4% în ultimul an. Lotul, început acum patru ani, va fi gata, în actualul ritm, în alți zece ani.

6-dorinel-umbrarescu-mfax

Ministerul Transporturilor susține că a deblocat situația pe lotul 4, aflat în lucru la asfaltatorul Dorinel Umbrărescu (foto)

La cinci ani după ce Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR, actuală Companie Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - CNAIR) a semnat contractul de 419 milioane lei cu firmele Tehnostrade-Spedition UMB pentru execuția celor 22 de kilometri ai celui de-al patrulea lor din autostrada Lugoj – Deva, lucrările nu numai că nu sunt încheiate dar par a avansa în pas de melc.

În ultimul an, proiectul a înregistrat un progres fizic de doar 4%, ceea ce înseamnă că în ritmul anual autostrada ar fi gata de abia în zece ani. Potrivit datelor oficiale, dacă la începutul anului trecut stadiul lucrărilor era de 44,03%, acum acesta este de 48,3%. Stadiul apare într-un raport realizat luna trecută de către CNAIR pentru uzul ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc.

Autostrada pare îngropată de probleme. Însă, într-un comunicat de presă emis recent de către Ministerul Transporturilor, se spune că autorizația de construire a fost emisă. În curând, antreprenorul va primi ordinul de începere a lucrărilor, spune ministerul

”A fost emisă Autorizația de Construire (AC) pentru lotul 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva, parte integrantă a Coridorului IV Pan European. Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva are o lungime de 22,653 km. Traseul său traversează teritoriile administrative ale comunelor Gurasada, Ilia, Brănișca și Șoimuș din județul Hunedoara. Lucrările autorizate cuprind și lucrările executate în anul 2015 fără autorizație de construire care, prin aplicarea prevederilor OUG nr 7/2016, au fost expertizate și declarate conforme cu proiectul tehnic, și menținute prin aprobarea Ordinului de ministru nr. 288/2.03.2017”, spune Ministerul Transporturilor.

Nu este clar însă dacă AC menționată privește întregul lot sau doar câțiva kilometri ai acestuia. Situația realizată de CNAIR în 13 februarie enumera numeroase probleme care afectează lucrările și pași procedurali complicați care, puțin probabil, nu au putut fi parcurși într-o lună.

Spre exemplu, în cazul secțiunii km 77 - km 88, prima problemă era lipsa AC pentru exproprierile suplimentare. Documentul menționa că pentru obținerea acesteia este necesară avizarea și analiza unei expertize tehnice realizată de constructor în cadrul companiei. Termenul final de soluționare era 31 martie 2017.

Pentru obținerea AC antreprenorul era obligat să transmită companiei și documentația tehnică necesară. Nici pe următoarele două secțiuni, respectiv C și D, situația nu era mai simplă acum o lună. Problemele erau identice iar eliberarea AC era prevăzută pentru finele acestei luni.

Pe secțiunile următoare situația era chiar mai complicată. Una dintre problemele sesizate ministrului Cuc era afectarea stabilității terenului în zona carierei Carpat Agregate. Pentru soluționarea acesteia CNAIR atenționa că se impune o expertiză în zona km 83-84 pentru relocarea unui stâlp Transelectrica la linia de 400 de kV și avizarea expertizei. Termenul trecut în situația ministerială era iunie 2017.

Probleme similare existau și în zona peșterii cu lilieci din localitatea Șoimuș. Pentru obținerea AC, CNAIR a menționat inclusiv ”o relocare a peșterii cu lilieci” (de fapt relocare a liliecilor din peșteră – n.red.). În acest caz CNAIR a prezentat termen de soluționare iunie 2017 pentru soluționarea problemei.

Acordarea AC de către Ministerul Transporturilor arată însă că toate aceste probleme au fost soluționate, în doar o lună de când au fost prezentate ministrului Răzvan Cuc.

”Ministerul Transporturilor se va implica în mod direct în monitorizarea permanentă a lucrărilor derulate pe sectoarele de autostradă, astfel încât să fie respectate termenele asumate pentru punerea acestora în circulație”, au spus oficialii ministerului joi.

Deblocarea situației nu a fost confirmată vineri de către constructorul celui de-al patrulea lot, Dorinel Umbrărescu, patronul firmelor Tehnostrade- Spedition UMB, acesta neputând fi contactat telefonic.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate