Sari la conținut

Care este cel mai bun moment de vânzare a locuinţei și de ce

Cel mai bun moment al anului în care o locuinţă poate fi scoasă la vânzare este primăvara, pe la începutul lunii mai. E o perioadă în care creşte cererea, iar vânzătorii au mai mult spaţiu în negociere. Potenţialii cumpărători petrec mai mult timp studiind piaţa si ajung la un moment în care se grăbesc. Şansele ca o locuinţă scoasă la vânzare în luna mai să fie dată repede sunt mult mai mari. Aşa arată un studiu american. Iar situaţia e aceeaşi și în România.

Cel mai bun moment pentru a scoate o locuinţă la vânzare este între 1 şi 15 mai, arată un studiu american citat de MarketWatch. Proprietăţile scoase la mezat la sfârşit de primăvară - început de vară se vând, în medie, cu 2 săptămâni mai rapid decât celelalte. Principala explicaţie e legată de comportamentul cumpărătorilor.

Agenţiile imobiliare susţin că cei mai mulţi dintre ei caută să cumpere o proprietate până în vară, perioadă alocată, de regulă, concediilor şi timpului liber. Pentru a nu ajunge acolo sunt tentaţi chiar să plătească şi un pic mai mult decât bugetul calculat iniţial. Căutarea unei locuinţe e un proces lung şi cu cât durează mai mult cu atât potenţialii cumpărători îşi pierd răbdarea. În aceste situaţii, vânzătorii îi pot convinge mai uşor.

În privinţa zilelor săptămânii, sâmbăta este cea mai bună zi pentru a publica un anunţ de vânzare a locuinţei, potrivit autorilor studiului. În weekend, piaţa imobiliară este studiată mai intens şi cu mai mare atenţie. Potenţialii clienţi petrec mai mult timp pe site-urile specializate. Şi, odată ce un anunţ are mai multe vizualizări, şansele pentru încheierea unei tranzacţii cresc exponenţial.

În România, majoritatea proprietăţilor imobiliare scoase la vânzare sunt apartamente. Este şi motivul pentru care acestea se vând de 2 ori mai rapid decât o locuinţă la curte.

La nivelul Bucureştiului, spre exemplu, la nivelul ultimelor 3 luni ale lui 2016, perioada de tranzacţionare pentru un apartament era, în medie, 77 de zile, pe când la case urca până la 150 de zile. Dar, la fel, tranzacţia se derulează mult mai repede dacă e realizată în al doilea trimestru al unui an.

Un studiu realizat de imobiliare.ro anul trecut arăta că piaţa imobiliară din România este mult mai matură decât în perioada de boom. La acea vreme, sub presiunea creşterii accelerate a preţurilor, locuinţele se tranzacţionau pe repede înainte. Acum, potenţialii clienţi petrec mai mult timp până identifică achiziţia. De aceea, contează momentul în care aceasta e scoasă la vânzare.

Studiul arată că, spre exemplu, între iulie şi septembrie anul trecut - adică în trimestrul al treilea - timpul mediu necesar pentru vânzarea unui apartament a fost de 74 de zile. În trimestrul anterior - adică între aprilie şi iunie - media a fost de 57 de zile. Această perioadă din an este şi cea în care marjele de negociere sunt mai mici - aşa că vânzătorii au cele mai mari şanse să obţină un preţ aproape similar cu cel cerut iniţial.

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale