Cele mai mari investiţii de la căderea comunismului, în Portul Constanţa

Data publicării:
romania vazuta de sus - portul constanta

Lucrări de amploare în Portul Constanţa. Autorităţile cheltuie aproape 50 de milioane de euro pentru cele mai mari investiţii de la căderea comunismului. Tot acest efort are în vedere atragerea navelor importante în Constanţa. Astfel, portul va fi cel mai ofertant din tot bazinul Mării Negre. În paralel, privații încearcă să vină şi ei cu investiții impresionante.

Aproape 50 de milioane de euro vor cheltui autoritățile pentru ca în Portul Constanța să poată ajunge cele mai moderne nave. Mare parte din bani se duc pe lucrările pentru creşterea adâncimilor din port, primele după căderea regimului comunist.

Lucrările de dragaj vor fi făcute în 17 zone, practic pe mai mult de 370.000 de mp, iar bazinul portuar va avea o adâncime de 9 metri.

Dan Mihai Tivilichi, directorul general al Portului Constanța: „Adâncimea de 9 metri va permite oricărui tip de navă Ro-Ro să intre în Portul Constanța. Cele mai moderne nave Ro-Ro care tranzitează Marea Neagră acum au în jur de 8 metri draught (pescaj).”

Momentan, adâncimea medie de pe șenalul navigabil este de 6,2 metri, mult prea mică pentru primirea navelor de mari dimensiuni.

Dan Mihai Tivilichi, directorul general al Portului Constanța: „Nu am putut din păcate să le punem la dipoziție capacitățiile necesare de operare”.

Cheurile vor fi consolidate pe o lungime de 1.250 de metri pentru sporirea siguranței. Astfel de investiții, alaturi de cele private, pot crește atractivitatea portului care, în trecut era în top 3 european. Acum, Constanţa abia dacă mai poate intra în primele 10 pentru ca, în ultimii ani, marile porturi importante din Europa au investit masiv în infrastructură. Un operator privat investeşte 50 de milioane de euro pentru atragerea companiilor mari.

Viorel Panait, operator portuar: „Lucrările sunt într-un stadiu avansat, aș aprecia că sunt în zona de 70% deja realizate”.

Lucrările operatorului privat se ridică la 50 de milioane de euro. Pe lângă ele, sunt prefigurate investiții pe termen scurt de peste 300 de milioane de euro, încurajate de contextul favorabil în care se poziționează Portul Constanța.

Primul semestru al lui 2018 a înregistrat o creștere de aproape 9 procente a volumului de marfuri, în comparație cu primele șase luni din 2017.

Anul trecut, traficul total de mărfuri a fost de circa 60 de milioane de toane. Porturile europene de primă mărime sunt la suta de milioane sau peste. La distanţă mare este Rotterdam, principalul hub european, prin care circula aproape 470 de milioane de tone pe an.

Capacitatea portului constănţean ar fi de 120 de milioane de tone pe an, dar sunt suprafeţe mari din cele peste 1300 de hectare de uscat care nu sunt folosite.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri