Cupa Mondială | Marele câştigător în competiţia brandurilor

Data publicării:
nike facebook

Indiferent de cine câştigă finala Cupei Mondiale jucată de Franţa şi Croaţia, în competiţia brandurilor Nike e deja câştigător în competiţia sa perpetuă cu Adidas. Finalistele sunt sponsorizate de gigantul american din industria echipamentelor sportive.

Ani de zile, Nike şi principalul rival Adidas s-au lansat într-o competiţie de cine pe cine îmbracă. Pentru germani, însă, Cupa Mondială din acest an nu s-a dovedit un succes pe măsura celui obţinut de Nike.Campionatul Mondial de Fotbal e trofeul suprem în materie de reclamă pentru giganţii din industria sportivă.

La actuala Cupă Mondială din Rusia, care se încheie la sfârşitul acestui weekend cu finala dintre Franţa şi Croaţia, echipamentele Nike au fost purtate de 10 echipe, spre deosebire de 12 - câte a îmbrăcat rivalul Adidas.

Germanii au plecat cu un avantaj, dar l-au pierdut pe parcurs, în condiţiile în care echipe mari sponsorizate de aceştia, precum Spania şi Germania, au plecat acasă mai devreme decât se anticipa. Iar Nike a rămas să se bucure de victorie. Pe parcursul Cupei Mondiale, acţiunile Nike au crescut cu 3 procente, pe când acţiunile Adidas au pierdut 5 procente.

Aproape jumătate din această scădere a fost generată numai de eliminarea surpriză a naţionalei Germaniei, încă din faza grupelor.

Elliot Hill, preşedintele Nike: „Trei din cele patru echipe sponsorizate de noi au ajuns în semifinale şi, apoi, două dintre ele joacă finala, ceea ce reprezintă o premieră pentru Nike. În afară de echipamente, am înregistrat un real succes cu jucătorii noştri. Peste 65% dintre fotbalişti au purtat ghete Nike”.

Succesul înregistrat de Nike în Rusia se traduce în bani mulţi. În anul fiscal 2018, vânzările provenite din echipamentele sportive de fotbal s-au ridicat deja la 2,2 miliarde de dolari şi următoarele urmează să fie şi mai mari graţie Cupei Mondiale.

Succesul echipelor din teren generează venituri uriaşe pentru producătorii de echipamente sportive care au încheiat contracte cu acestea. Astfel de competiţii importante, urmărite de sute de milioane de oameni de pe întreaga planetă, rămân o uriaşă oportunitate de marketing pentru companiile mari din domeniu precum Adidas şi Nike. Germanii, spre exemplu, sunt parteneri FIFA încă din 1970. Şi tot de atunci, asigură, la fiecare 4 ani mingea oficială a turneului şi echipamentul arbitrilor. La precedenta Cupă Mondială din Brazilia, în 2014, 10% din vânzările Adidas au fost asigurate de victoria în finală a naţionalei Germaniei.

Nike se răzbună patru ani mai târziu. Cele mai recente rezultate financiare arată că Nike încă se menţine în faţa Adidas. Are încasări de aproape 31 de miliarde de euro în 2017, în vreme ce germanii sunt pe locul al doilea cu aproximativ 21 de miliarde de euro. Locul 3 este ocupat de Puma, la mare distanţă: cu încasări de 4 miliarde de euro.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri