Polonezii care operează cafenele Starbucks spun că România are cea mai bună marjă de profit
Grupul polonez AmRest, care a intrat, anul trecut, pe piaţa locală prin preluarea francizei Starbucks, spune, în raportul financiar aferent trimestrului al doilea al anului, că România este cea mai bună piaţă din punctul de vedere al profitabilităţii, aici câştigurile ajustate dinainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare depăşind 25%, fiind cele mai ridicate dintre toate ţările unde AmRest operează brandul Starbucks, potrivit News.ro.
Datele financiare pentru Starbucks România nu sunt publicate de AmRest, cel mai mare operator de restaurante din Europa Centrală, care gestionează peste 65 de cafenele Starbucks şi în Polonia, Cehia şi Ungaria.
Compaia a încheiat însă 2015 cu afaceri de peste 55,2 milioane de lei, în urcare cu peste 50% comparativ cu anul anterior, şi o pierdere de peste 1,8 milioane lei, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe. Pentru comparaţie, în 2014, când AmRest nu era încă acţionar, compania avea afaceri de 36,1 milioane lei şi profit net de 6,5 milioane lei, deci o marjă de 18%.
Starbucks a intrat pe piaţa din România în 2007 - via grecii de la Marinopoulos -, odată cu deschiderea primei cafenele în Plaza România. Grecii au pierdut franciza, care este operată, din iunie 2015, de firma AmRest, în baza unui contract de licenţă cu Starbucks, valabil până în 2023. Grupul polonez este prezent pe 13 pieţe, cele mai multe din Europa, dar şi în SUA sau China.
În prezent, reţeaua locală numără 21 de cafenele, dintre care 13 în Bucureşti, una în Cluj - Napoca, două în Timişoara, două în Constanţa, una în Braşov şi două în Iaşi.
AmRest Holding SE (AmRest, WSE: EAT) este cel mai mare operator independent de lanţuri de restaurante din Europa Centrală şi de Est. Cu 40 de noi locaţii deschise în prima jumătate a lui 2016, la care se adaugă achiziţia a 144 de cafenele Starbucks în Germania, în mai, numărul total al restaurantelor deţinute (incluzând şi cafenelele) ajunge la 1.091.
Veniturile din prima jumătate a anului au avansat cu 17,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 420 de milioane de euro, potrivit preşedintelui boardului AmRest, Henry McGovern.
Câştigurile dinainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare pe primul semestru al anului au fost cu 22,8% mai mari decât în perioada similară a anului trecut, ajungând la 56 de milioane de euro.
”Profitul net destinat acţionarilor AmRest a avansat cu 40,2% la 8,5 milioane de euro în cel de-al doilea trimestru al acestui an”, se precizează în raportul financiar al companiei.
AmRest are un portofoliu francize precum KFC, Pizza Hut, Burger King şi Starbucks, deţine brand-ul Tagliatella care este dezvoltat internaţional atât ca restaurante operate de companie, cât şi ca restaurante în regim de franciză, şi a cumpărat şi două branduri care operează în China – Blue Frog şi Kabb.
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Informaţii suplimentare
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului- Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile)- Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos)- Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează- A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului- Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web- Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share)- Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc)- Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează.- Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.