BUSINESS CLUB. Cât costă plimbarea în mall: câte un leu cheltuit pentru fiecare minut

Data publicării:
mall suceava-1

 

Centrele comerciale moderne au aplicat întodeauna cele mai noi metode de marketing ca să scoată cât mai repede şi cat mai mulţi bani din portofelele clienţilor. Fie că vorbim de promoţiile doi în unu, de „vinerea neagră” sau pur si simplu de mici produse asezate deloc întâmplător la casele de marcat aceste strategii şi-au făcut datoria.

Conform studiului DTZ, la fiecare minut petrecut în mall un vizitator cheltuieşte în medie 0,2 lei până la un leu.

Iar asta nu este doar o cifră statistică. Este o nouă rotiţă în mecanismul de vânzări care funcţionează aproape fără oprire. Plecând de la această infoermaţie, în prezent, majoritatea centrelor comerciale încearcă să-şi diversifice partea de divertisment. Scopul este clar, să crească media de timp petrecut în centru şi implicit suma scoasă din buzunarul clienţilor.

Însă comercianţii nu sunt interesaţi de toţi clienţii. Sunt vizaţi în special tinerii care aruncă mai uşor cu banii. Fiindcă acelaşi studiu arată că fiecare an în plus al celor care fac cumpărături în centrele comerciale reduce suma cheltuită cu 0,1până 0,3 lei. Semn că odată cu trecerea vârstei clienţii devin ori ceva mai calculaţi ori rămân fără bani.

Studiul a încercat să surprindă şi media cheltuieliulor raportată la numărul de magazine vizitate. Aceasta variază între 5 şi 25 de lei. Cum plaja este foarte mare sociologii au găsit o explicaţie. Variaţia reflectă capacitatea comercianţilor de a converti traficul şi vizitele în vanzări. Astfel, o medie scăzută a sumei indică faptul că centrul comercial atrage trafic, însă strategia de vânzări nu este foarte bună, fiindcă nu-i determină pe clienţi să şi cumpere. La polul opus, o medie de 25 lei arată faptul că centrul comercial trebuie să se concentreze pe creşterea traficului, fiindcă în acest maşinăria de vânzări merge ca unsă.

De cealaltă parte studiul a găsit o legătură şi între frecvenţa vizitelor şi sumele cheltuite în acest tip de magazine. Cu alte cuvinte, frecvenţa, este un rău necesar. Şi asta pentru că un client care vizitează magazinul de două ori pe săptămână va avea un coş cu 40 de lei mai mic, comparativ cu unul care vizitează mall-ul odată pe săptămână.

Studiul a fost realizat în zece centre comerciale din Bucureşti şi din ţară.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri