BUSINESS CLUB. Parcul auto e învechit. Românii preferă maşinile second-hand

Data publicării:
masini mediafax-1

Parcul auto din România este tot mai bătrân, în ciuda derularii programului Rabla. Maşini vechi înseamnă şi un aer mai poluat. Din păcate, până în momentul reveniri economice nici nu există perspectiva ca lucrurile să se schimbe, şi asta pentru că oamenii nu au bani să-şi cumpere o maşină nouă şi să o caseze pe cea veche.

Prin programul Rabla s-au casat peste 400.000 de maşini, însă cu vauchere s-au cumpărat doar 200.000 de maşini noi. Tichetele au fost vândute şi banii folosiţi în unele cazuri pentru a lua maşini second-hand aduse din Occident. 

Datele companiei Asisoft arată că vârsta parcului auto a crescut de la 4 ani şi jumătate în 2008 la 7 ani în 2012. Din cele 5,7 milioane de maşini din România, câte erau înregistrate la sfârşitul anului trecut, doar 3% aveau o vechime sub 2 ani, în timp ce 12% din maşini au o vechime cuprinsă între 3 şi 5 ani, 31% au o vechime între 6 şi 10 ani şi mai mult de jumătate, adică 54%, au o vechime de peste 10 ani.

Experţii pieţei spun că ar fi nevoie de o susţinere a intrării de maşini noi în parcul auto, mai mult decât o face programul Rabla. Pentru o întinerire a parcului ar trebui ca intrările de maşini noi să reprezinte anual 20% din parc, ceea ce ar însemna ca vânzările de maşini noi pe piaţa românească să se cifreze la 1-1,2 milioane de unităţi.

Anul trecut s-au vândut 87.500 de maşini, practic de 13 ori mai puţin. Iar vânzările de maşini noi scad constant. Partea proastă este că în acelaşi timp se înregistrează o creştere a importurilor de maşini rulate. Acestea au totalizat 71.000 de unitaţi în perioada ianuarie-aprilie, în creştere cu 53%.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri