Sari la conținut

BUSINESS CLUB. Telefonist cu salariu de manager

În multe call-centere salariile sunt destul de mici. Nu şi pentru vorbitorii de limbi nordice sau de olandeză. Aceştia primesc în medie 4.500 de lei, respectiv 5.900 de lei, bani în mână. Sunt salarii de început, care cresc pe măsură ce angajaţii capătă şi competenţe tehnice.

Specialiștii spun că acești angajați au în permanență alte două-trei oferte de angajare de la competiție. Așa că firmele care au apucat să angajeze vorbitori de limbi rare se străduiesc să îi rețină. Așa că le oferă creșteri salariale 10-15 %, anual.

Căutaţi sunt şi vorbitorii de germană germană, portugheză sau de limbi centrale, ca maghiara. Aceştia au salarii medii nete cuprinse între 2600-3700 de lei, la nivel de începător.

Pentru limbile de mare circulaţie, precum engleza sau franceza, salariile oferite sunt mai reduse. Încep de la 1.400 de lei şi pot ajunge la 2.300 de lei, în funcţie de dificultatea postului. În general, angajaţii din centrele de suport oferă informaţii tehnice pentru companii sau clienţi, răspund întrebărilor consumatorilor sau vând produse prin telefon. Toate aceste servicii sunt, de obicei, externalizate. Adică marile companii plătesc alte firme care se ocupă direct de recrutarea şi organizarea call-centerului. România este preferată de companiile care vor să-şi externalizeze acest tip de servicii pentru salariile mai mici pe care le oferă aici, spre deosebire de alte state europene. 

Pe aceeași temă