CAMERA ASCUNSĂ. Plata cu cardul, imposibilă la Poşta Română. 50 de contracte păguboase

Data publicării:
PO TA ROM N -Mediafax Foto-Liviu Chirica-6

Contracul care prevedea instalarea de POS-uri în unităţile Poştei din toată ţara este doar unul dintre ele. Din această afacere, compania de stat nu s-a ales decât cu o gaură de câteva milioane de euro.

Românii care vor să îşi plătească facturile la ghişeele Poştei Române trebuie să aibă la ei bani gheaţă. Plata cu cardul, banală în ţările civilizate, nu este posibilă şi la noi.

Toate unităţile Poştei ar fi trebuit însă să fie dotate cu POS-uri, conform contractului încheiat în 2010 cu firma Smart Telecom Solutions.

Compania, controlată de un cetăţean grec, nu a instalat încă niciun asemenea dispozitiv de plată. Ulterior, operatorul poştal a reziliat contractul, însă acţiunea a fost contestată în instanţă, așa că firma respectivă a câștigat despăgubiri de cinci milioane de euro.

Practic, o firmă cu un singur angajat, conform datelor de la Registrul Comerţului, a reuşit o performanţă greu de egalat, în condiţiile în care, în 2011, înregistra o pierdere de peste 20 de ori mai mare decât cifra de afaceri, şi aşa anemică.

La sediul firmei care trebuia să instaleze dispozitivele de plată, nici urmă de administrator.

Acesta este doar unul dintre cele 50 de contracte păguboase încheiate în ultimii ani de şefii Poştei. Un altul este cel parafat cu Blue Air, un contract pentru transportul aerian al corespondenţei, în valoare de mai multe zeci de milioane de euro, în condiţiile în care Poşta nu avea bani de benzină pentru maşinile proprii.

„Vorbim despre contracte păguboase de zeci şi zeci de milioane de euro. Tot ce v-am spus este înaintat către justiţie, DNA face intensiv anchete. Eu spun că există complicitate în astfel de cazuri. Se încearcă recuperarea prejudiciului”, a declarat Dan Nica.

Iar vinovaţi nu sunt numai cei care şi-au pus semnătura pe contracte, consideră sindicaliştii.

O problemă a intervenit și ca urmare a numirii pe criterii politice nu numai a celui de vârf, ci și a managementul de mijloc. Mă refer la șefi de servicii care erau o parte tehnică a funcționării companiei, șefi de servicii județene de poștă”, a susținut Ionel Oţelea, secretar general la sindicatul lucrătorilor poştali din România.

Poșta Română a ajuns astfel cu un picior în groapă. În ultimii patru ani, compania a adunat pierderi de peste 500 de milioane de lei, iar datoriile sunt de 650 de milioane de lei, din care mai mult de o treime către Fisc.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri