CFR în zodia eșecului

Data publicării:
tren in gara de nord mfax-2

Primul eşec a fost cel de la CFR SA. Numit în fruntea companiei feroviare la începutul anului, grecul Dimitris Sophocleous a renunţat la funcţie la numai trei luni, după ce Ministerul Transporturilor a respins planul de administrare propus pentru redresarea companiei.

Nu a apucat să facă mare lucru pentru companie. La părăsirea funcţiei, Dimitris Sophocleous a acuzat presiuni din partea ministrului Transporturilor, după ce ar fi descoperit că fosta conducere a CFR SA ar fi prejudiciat compania. Anterior, director general al companiei feroviare a fost Cristian Ghibu, un apropiat al ministrului Relu Fenechiu. Acum, de conducerea CFR SA este responsabil George Micu, fost director CFR Marfă.

La trei zile după plecarea grecului, a urmat demisia conducerii de la CFR Marfă. Mustafa Aysun preluase în februarie conducerea companiei feroviare de transport marfă, pe care trebuia să o pregătească pentru privatizare. Motivele demisiei nu au fost clare, dar Ministerul Transporturilor a găsit rapid un înlocuitor. Locul lui Mustafa Aysun a fost ocupat de Liviu Radu, unul din membrii Consiliului de Administraţie. El trebuie să facă societatea mai atractivă pentru potenţialii investitori. Nu are însă timp să reducă pierderile de circa 300 de milioane de euro acumulate în ultimii cinci ani.

Ofertele pentru privatizare se depun până la 8 mai. Statul vrea să obţină cel puţin 180 de milioane de euro pentru pachetul majoritar de acţiuni.

La CFR Călători, managementul privat a fost ales abia la finalul lunii martie. În fruntea companiei a fost ales Valentin Dorobanţu, un apropiat al ministrului Relu Fenechiu. Obiectivul lui este să pună pe picioare compania de transport călători. Nici el nu are o misiune uşoară. Anul trecut, pierderile companiei au fost de 350 de milioane de lei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri