Sari la conținut

Al doilea avion Boeing 737 MAX 8 prăbușit în numai șase luni

157 de oameni au murit, după ce aeronava în care se aflau s-a prăbuşit, în Etiopia. Avionul companiei Ethiopian Airlines, un Boeing 737 Max 8, se îndrepta spre capitala Kenyei, Nairobi, şi a dispărut de pe radar la şase minute după decolarea de pe aeroportul din Addis Abeba. Este al doilea avion Boeing 737 MAX 8 prăbuşit în ultimele şase luni. În octombrie 2018, un avion de pasageri s-a prăbuşit în mare, în Indonezia, la scurt timp după ce a decolat de pe aeroportul din Jakarta. 189 de pasageri şi membri ai echipajului erau la bord.

Boeing Holds First Test Flight For 737 MAX Aircraft

Un avion Boeing 737 MAX 8 în timpul unui zbor de test, în 2016. Foto: Guliver/GettyImages

Potrivit datelor de pe website-ul de monitorizare a curselor aeriene Flightradar24, după decolare, avionul Boeing 737 MAX 8 a avut oscilaţii de viteză în urcare. Această aeronavă fusese livrată companiei Ethiopian Airlines în noiembrie anul trecut şi avea numai 1.200 de ore de zbor.

Pasageri din peste 30 de ţări se aflau la bordul avionului Boeing 737 MAX al companiei Ethiopian Airlines, care s-a prăbuşit duminică dimineaţă la scurt timp după decolarea de pe aeroportul din Addis Abeba, a anunţat directorul general al companiei aeriene, Tewolde Gebre Mariam.

Potrivit directorului general al companiei, pilotul a comunicat controlorului de trafic că are „dificultăţi” şi a cerut să revină pe aeroportul Bole din Addis Abeba. I s-a dat permisiunea să se întoarcă, dar avionul s-a prăbuşit la 62 de kilometri sud-est de Addis Abeba.

Avionul decolase la ora locală 08:38 şi avea ca destinaţie Nairobi (Kenya). Niciunul dintre cei 149 de pasageri şi opt membri ai echipajului nu au supravieţuit. Printre pasageri se numără pasageri din peste 30 de țări. 

Avion Lion Air, prăbușit în octombrie 2018: 189 de morți

Este al doilea accident în care este implicat un avion de tipul Boeing 737 MAX, model de ultimă generaţie care a fost dat în exploatare în anul 2017, primul accident având loc anul trecut pe 29 octombrie, când un astfel de aparat al companiei indoneziene Lion Air s-a prăbuşit în Marea Java, toate cele 189 de persoane aflate la bord pierzându-şi viaţa.

Acest accident este încă în curs de investigare, iar ancheta se axează pe posibile semnale eronate transmise de un senzor, situaţie pentru care piloţii nu ar fi fost instruiţi.

În luna noiembrie, Boeing a transmis companiilor aeriene care au acest tip de avion în flotă proceduri revizuite pentru a-şi pregăti echipajele să facă faţă situaţiei cu care s-au confruntat piloţii avionului indonezian.

Agenţia indoneziană de securitate a transporturilor a anunțat, în noiembrie 2018, într-un raport preliminar, că aeronava companiei Lion Air nu ar fi trebuit să fie autorizat să zboare.

Avionul se îndrepta spre Pangkal Pinang și s-a prăbuşit în mare la aproximativ 11 minute de la decolarea de la Jakarta, pe 29 octombrie 2018.

„În timpul unui zbor de la Denpasar la Jakarta”, care l-a precedat pe cel cu deznodământ fatal, „aeronava avusese o problemă tehnică, dar pilotul a decis să continue zborul”, a spus Nurcahyo Utomo, responsabil al agenţiei. „În opinia noastră, avionul nu mai putea efectua zboruri şi nu ar fi trebuit să continue”, ci să se întoarcă la punctul de plecare din Denpasar, pe insula Bali, a adăugat el.

În penultimul său zbor, aeronava a trimis anumite „semnale” legate de posibile probleme tehnice, a spus unul dintre pasagerii zborului de duminică, 29 octombrie, de la Bali la Jakarta. Avionul a pierdut atunci, la un moment dat, altitudine atât de abrupt, încât unii dintre pasageri s-au panicat, iar alții au vomat din cauza turbulenței.

Acest raport publicat la o lună după prăbuşire nu dezvăluie cauzele accidentului - un raport final fiind aşteptat anul acesta - dar conţine informaţii privind stadiul investigaţiilor şi recomandări. Piloţii au încercat să redreseze aeronava de peste 24 de ori deoarece intrase în vrie, aparent cu un sistem automat cu senzori care primea însă informaţii eronate, potrivit informaţiilor din cutia neagră a avionului.

Sursa: Digi24, Agerpres

Etichete: Boeing , indonezia , avion prabusit , Ethiopian Airlines , etiopia , boeing 737 max , avion boeing 737 prabusit , lion air

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale