Cât timp pierd angajații cu e-mailuri și ședințe inutile

Data actualizării: Data publicării:
angajati biroul calculatoare generic GettyImages-471229336

Companiile au picat în capcana colaborării de dragul colaborării. Angajaţii din birouri pierd un sfert din orele de lucru pe e-mail, plus alte câteva ore pe lună în şedinţe. De cele mai multe ori mailurile se trimit în masă, deci şi angajaţilor care nu sunt vizaţi de vreun anunţ; iar şedinţele se fac cu grupuri prea mari şi se întind prea mult timp. Economia americană pierde 650 de miliarde de dolari pe an de pe urma abuzului de e-mail, iar economia britanică, 32 de miliarde din cauza şedinţelor ineficiente. Unele corporaţii încearcă să mai taie timpul pierdut, însă de cele mai multe ori colaborarea vecină cu absurdul nu e o problemă de sine stătătoare, ci un simpton al unei boli mai grave.

În urmă cu câţiva ani, căsuţa medie de e-mail era populată în proporţie de 58% cu mesaje neimportante, arată compania de management a mesageriei Sanebox. Acum ponderea lor e şi mai mare - 62% e-mailuri neimportante şi doar 38% e-mailuri care au un rost.

Comunicarea este din ce în ce mai ineficientă. Şi asta pentru că şi organizaţiile sunt mai complexe. Odată ce o companie creşte în dimensiuni, îşi extinde şi paleta de produse, vizează noi pieţe şi noi tipuri de consumatori. Numărul de directori explodează, iar fiecare decizie trebuie să treacă prin mai multe straturi de management. De aici şi ping-pongul cu e-mailuri şi întâlnirile lungi şi dese.

O structură mai complicată cere procese mai complicate, aşa că soluţia nu e simplificarea procesului, ci simplificarea structurii.

DIGI PIERDERI BANI-01

Harvard Business Review dă exemplul celui mai mare producător de bere din lume. ABInbev a luat naştere din unirea a două companii rezultate la rândul lor din fuziunea altor companii din Belgia, Statele Unite, Brazilia şi China. În 2008, când toate au ajuns sub acelaşi acoperiş, un număr mare de directori au fost daţi afară. Straturi întregi de management au dispărut cu totul, tocmai pentru a aplatiza ierarhia.

Aceeaşi poveste şi la Dell. În medie, de fiecare dată când îi vindea un produs unei alte companii, erau implicaţi 11 angajaţi Dell. Personalul de la vânzări discuta cu tehnicienii şi cu departamentul care se ocupa de fiecare produs în parte. După restructurări, numărul angajaţilor implicaţi în fiecare vânzare a scăzut la jumătate, iar productivitatea a crescut.

Însă nu toate companiile mari gândesc la fel. Compania de cercetare Bain a analizat 300 de corporaţii şi-a aflat că cele mai productive dintre ele pierd cu 50% mai puţin timp cu interacţiunile inutile comparativ cu rivalii lor. În ani, ineficienţa comunicării poate face diferenţa dintre companiile performante şi cele rămase în urmă.

Asta pentru că timpul pierdut pe colaborarea inutilă generează alt timp pierdut.

De fiecare dată când trimite un e-mail, angajatul are nevoie de de 10-20 de ori mai mult timp decât a durat trimiterea mesajului pentru a reveni la sarcina de serviciu, arată compania de management al bazelor de date BaseX. Cu alte cuvinte, după fiecare întrerupere de un minut mai trec încă 10-20 de minute până angajatul se întoarce la muncă. Asta dacă nu e întrerupt din nou.

Citiți și: Câți kilometri face angajatul român de la birou până la imprimantă și înapoi

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate