CFR SA are de recuperat sute de milioane de euro, grosul de la CFR Marfă

Data publicării:
locomotiva
O locomotivă a CFR a atins viteza de 210 km/h pe linia de testare de la Făureni. Foto: CFR Călători

Compania încheie anul 2018 pe pierdere, dar are de recuperat creanţe de 1,53 miliarde lei. Grosul acestora sunt de la CFR Marfă, companie a cărei insolvență a devenit subiect public.

CFR SA estimează pierderi de 98.249 mii lei la venituri totale de 4,89 miliarde lei potrivit unui proiect de Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al companiei, rectificat pentru 2018, potrivit clubferoviar.ro.

Potrivit notei de fundamentare, diminuarea veniturilor față de nivelul programat cu 98.249 mii lei în principal, este cauzată de:

  • diminuarea veniturilor din taxa de utilizare a infrastructurii feroviare publice (TUI) de la 872 milioane lei, la 838,5 milioane lei, respectiv o scădere cu 33,5 milioane lei 
  •  diminuarea veniturilor din prestațiile non TUI cu 6 milioane lei
  • diminuarea transferurilor de la bugetul de stat de la 982,94 milioane lei la 939,07 milioane lei, ceea ce reprezintă o scădere cu 43,87 milioane lei

CFR SA și-a diminuat cheltuielile cu 60,34 milioane lei până la limita asigurării siguranței circulației, programând o pierdere de 37,9 milioane lei.

Cheltuielile cu salariile, numărul de salariați prognozat la sfârșitul anului și câștigul mediu lunar nu sunt modificate, se mai arăta în nota de fundamentare.

Compania şi-a planificat cheltuieli cu investiţiile în suma de 2,91 miliarde lei, din care 229,5 milioane lei reprezintă alocaţii de la bugetul de stat.

Cheltuielile totale sunt bugetate la 4,93 miliarde lei, din care cheltuielile cu personalul sunt în cuantum de 1, 34 miliarde lei.

Pe lângă toate acestea, CFR SA bugetează plăţi restante în valoare de 58 milioane lei şi creanţe în cuantum de 1,53 miliarde lei (328 milioane euro). Surse din industria transporturilor feroviare informează că grosul creanțelor, respectiv aproape 300 de milioane euro, sunt față de CFR Marfă, companie a cărei intrare în insolvență a fost discutată recent. Mai multe detalii pe acest subiect sunt disponibile aici

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri