Firmele de construcţii din România au cel mai mare grad de îndatorare din 2008 încoace

Data publicării:
Ministerul Muncii a eliberat, din 2016 până în prezent, un singur atestat de recunoaştere a experienţei profesionale
Ministerul Muncii a eliberat, din 2016 până în prezent, un singur atestat de recunoaştere a experienţei profesionale. Foto: Gulliver/Getty Images

Companiile de costrucţii din România au terminat anul trecut cu cel mai mare grad de îndatorare din 2008 încoace, au probleme mai mari în recuperarea creanţelor şi au redus investiţiile pe termen lung, în condiţiile în care finanţarea suplimentara nu este orientată pe termen lung, către investiţii, ci către acoperirea nevoilor temporare pe termen scurt, iar evoluţia acestui sector în 2017 este influenţată negativ de lipsa proiectelor de infrastructură, potrivit unui studiu publicat joi de compania de asigurări de credit Coface.

Ministerul Muncii a eliberat, din 2016 până în prezent, un singur atestat de recunoaştere a experienţei profesionale
FOTO: Getty Images

Companiile se confruntă cu creşterea gradului de îndatorare în ultimii ani, de la 73% în 2008, la 86% în 2013, 2014 şi 2015, pâna la 88% în 2016. În plus, datoriile au fost făcute pentru acoperirea nevoilor pe termen scurt, potrivit Coface.

Coface atrage atenţia şi asupra scăderii investiţiilor pe termen lung, în condiţiile în care ponderea activelor fixe în total active a scăzut de la 65%, în 2008, la 55% în 2012 şi la 49% în 2016. Mai mult de atât, potrivit studiului, se remarcă un avans al duratei medii de colectare a creanţelor, de la 115 zile (2008), la 215 zile (2013), până la 195 zile în 2016, pe fondul creşterii arieratelor statului în acest sector. Sectorul construcţiilor are şi în 2017 o evoluţie mixtă pentru că, în pofida revenirii sectorului construcţiilor rezidenţiale, per ansamblu evoluţia este influenţată negativ de lipsa proiectelor de infrastructură, consideră directorul de ţară al Coface România, Eugen Anicescu.

”O îmbunătăţire până la finalul anului 2017 este greu de prognozat deoarece orice proiect de infrastructura are nevoie de etapele pregătitoare (fezabilitate, licitaţie, etc), ceea ce prelungeşte orizontul în care va produce impact”, a declarat Eugen Anicescu.

Totodată, anul trecut a fost înregistrată şi o scădere semnificativă pe segmentul reparaţiilor capitale, după un avans în 2015.

Sursa News.ro

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri