Sari la conținut

H&M, în mijlocul unui scandal uriaș. Reacția companiei la acuzațiile de rasism

Retailerul H&M a fost acuzat de rasism, după o reclamă în care un copil de culoare poartă un hanorac cu un mesaj rasist. Criticile la adresa companiei au venit inclusiv din partea mai multor vedete, printre care și cântărețul The Weeknd, dar și mai mulți sportivi de culoare, care au anunțat că nu vor mai cumpăra haine de la gigantul de retail. 

Reprezentanții H&M și-au cerut scuze după o imagine în care un copil de culoare poartă un hanorac imprimat cu mesajul „Cea mai cool maimuță din junglă”. Imaginea a creat o controversă uriașă, iar compania a fost nevoită să scoată fotografia din campania de prezentare și să își ceară scuze.

Cântărețul Abel Tesfaye, cunoscut sub numele de scenă The Weeknd, afirmă că nu va mai colabora niciodată cu H&M, după ce retailerul a fost acuzat de rasism, din cauza unei reclame nepotrivite.

The Weeknd, care a avut o colecție de haine sub marca H&M în 2017, a publicat un mesaj pe Twitter în care afirmă că nu va mai lucra niciodată cu retailerul, din cauza imaginii respective.

„Sunt șocat și rușinat de această fotografie. Ma simt ofensat și nu voi mai lucra cu H&M de acum încolo”, a scris artistul canadian pe rețeaua de socializare.

„Înțelegem posibilele neplăceri cauzate de imaginile care au fost publicate recent. Echipa H&M respectă dreptul la opinie și regretă mesajul nepotrivit transmis. Ne cerem scuze pentru situația creată și nu numai că imaginea a fost scoasă de pe canalele noastre de comunicare, însă și produsul a fost retras din oferta de vanzare. Este mai mult decât evident că rutinele noastre nu au fost respectate în deplinătate. În această privință, nu există niciun dubiu. Vom investiga în amănunt cauzele acestei situații neplacute, dorind să prevenim eventualele incidente de acest gen pe viitor”, a transmis H&M într-un comunicat dat presei.