În Tokyo, există două locuri de muncă pentru fiecare aplicant

Data publicării:
Daily Life In Shibuya
TOKYO, JAPAN - OCTOBER 15: Children play a game of soccer on a rooftop overlooking the Shibuya district on October 15, 2015 in Tokyo, Japan. (Photo by Chris McGrath/Getty Images)

Recrutările de absolvenţi din Japonia seamănă cu o scenă din filmul Matrix, cu o mulţime de studenţi îmbrăcaţi în costume negre identice şi cămăşi albe care participă la seminarii, teste şi interviuri. Chiar dacă numărul locurilor de muncă oferite este mai mare decât cel al solicitanţilor, aceşti ”agenţi Smith” încă se luptă pentru poziţii în marile companii, în timp ce angajatorii mai mici rămân fără cereri, relatează Bloomberg.

Daily Life In Shibuya
FOTO: Getty Images

Cele mai afectate de deficitul de angajaţi sunt companiile mici, dar chiar şi companiile mai cunoscute îşi schimbă treptat practicile rigide de angajare, iar unele se gândesc chiar să angajeze străini.

Numai 3% dintre japonezi nu au loc de muncă, situaţie care contrastează cu ratele de şomaj din celelalte state dezvoltare din Europa şi Statele Unite. În zona euro, rata şomajului este de 9,6%, iar în Statele Unite de 4,7%.

Căutarea unui loc de muncă în Japonia nu înseamnă doar să cumperi un costum şi să îţi ajustezi CV-ul, ci şi de a învăţa ritualurile elaborate ale etichetei de afaceri din ţară, între care cum să intri într-o cameră, să te înclini şi să te aşezi corect, precum şi gradul corect al politeţii în discuţiile cu interlocutorii sau clienţii.

În prezent, marile companii şi studenţii de elită au la dispoziţie exact şapte luni pentru a se găsi unii pe alţii. Sezonul angajărilor pentru studenţii din anul trei s-a deschis la 1 martie, iar companiile mari vor oficializa deciziile de recrutare prin înmânarea unor certificate, în timpul unor ceremonii care vor avea loc pe 1 octombrie.

Majoritatea angajatorilor vor prelua recruţii în aprilie, imediat după absolvire, nu există pauze după colegiu şi puţine ”a doua şansă”.

În topul celor mai atractive companii în rândul studenţilor se află bănci mari, companii de trading şi asigurări, agenţii de turism şi operatori aerieni.

Salariile pentru debutanţi nu diferă mult între companiile mari şi cele mai mici, dar şansele de promovare şi de creştere rapidă a câştigurilor sunt mai mari în cazul primelor.

Sursa News.ro

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri