Șase firme din zece își cer singure insolvența

Data actualizării: Data publicării:
datorii_2015052215 (1)

Numărul reorganizărilor în insolvenţă a crescut de peste 5 ori în cei 10 ani care au urmat după criza financiară.

Totodată, companiile din industrie, servicii şi imobiliare rămân cele mai expuse, potrivit datelor companiei CITR (fosta Casa de Insolvență Transilvania), prezentate marți.

Totodată, România înregistra 16.499 de insolvenţe noi în 2008, în timp ce estimarea pentru finalul acestui an este de aproximativ 8.300, respectiv jumătate din numărul înregistrat în urmă cu zece ani. Totodată, în perioada 2016-2018, numărul de companii intrate anual în insolvenţă a devenit constant, între 8.300-8.600.

”În acelaşi interval, numărul companiilor de impact (cu active care depăşesc 1 milion de euro) care intră în insolvenţă s-a stabilizat între 175-200. Dintre companiile de impact în insolvenţă, 20% au intrat anual în portofoliul CITR”, se arată în comunicat, potrivit News.ro.

În ceea ce priveşte numărul de companii intrate în insolvenţă anual din totalul companiilor, România are un procent de 0,99%, în linie cu alte state europene.

”Piaţa de insolvenţă din România este una matură, comparabilă cu cea a Marii Britanii (0,93%) sau a Franţei (1,78%) din punctul de vedere al companiilor intrate anual în insolvenţă raportat la numărul total de companii. În ansamblu, în ultimii 10 ani, aproape 179.000 de companii au intrat în insolvenţă, în timp ce peste 800.000 au fost înfiinţate.

Debitorii se protejează prin insolvență

Una dintre schimbările importante privește entitatea care cere insolvența. Dacă în 2008 insolvenţa unei companii era cerută preponderent de creditori, astăzi, în procent de 63% debitorii sunt cei care solicită procedura, ceea ce ne arată că din ce în ce mai mulţi înţeleg insolvenţa ca pe o stare de fapt, de altfel exact aşa cum şi este definită de lege”, a declarat directorul general al CITR, Vasile Godîncă-Herlea.

Sectoarele care au format în mod constant topul insolvenţei companiilor de impact în 2016-2017 sunt, conform clasificărilor CAEN, industria (cu 48% în 2017), serviciile (cu 17%) şi domeniul imobiliar (cu 15%). Acestea rămân cele mai expuse şi în continuare, potrivit companiei.

”Din totalul de 870.000 de companii active din România în 2017, doar 3%, aproximativ 23.000, erau companii de impact. Dintre acestea, aproximativ 11.600 (50%) sunt în dificultate. Iar din cele în dificultate, aproximativ 4.500 sunt insolvabile (reprezentând 20% din totalul de 23.000)”, se arată în comunicat.

Godîncă-Herlea a subliniat că băncile au început să manifesteze o prudenţă crescută în ceea ce priveşte finanţarea companiilor aflate în insolvenţă.

”Avem o masă importantă de companii de impact în dificultate, iar băncile au început să manifesteze o prudenţă crescută în ceea ce priveşte finanţarea companiilor aflate în insolvenţă. Astfel, cred că este important să ne îndreptăm atenţia spre proceduri de pre-insolvenţă, precum concordatul preventiv şi mandatul ad-hoc. Am încredere că acestea pot reprezenta soluţiile viitorului pentru companiile în dificultate din România, la fel cum reorganizarea a fost o opţiune de succes în ultimii 10 ani. Însă, pentru a avea eficienţă este necesar un cadru legislativ actualizat, raportat la contextul economic din prezent”, a spus Vasile Godîncă-Herlea.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate