Sari la conținut

TAROM: Plan timid de optimizare a cheltuielilor

Conducerea companiei aprobă un plan de reducere anuală a cheltuielilor cu 12,7 milioane lei pe an, infim față de pierderile anuale situate la peste 200 de milioane de lei.

Cheltuielile companiei TAROM vor fi diminuate cu 12,7 milioane de lei pe an, în urma optimizării activităţilor logistice şi eficientizării operaţiunilor informatice pentru deservirea pasagerilor, a anunţat, vineri, compania naţională de transport aerian.

Compania a efectuat o analiză internă, realizată în perioada 20 noiembrie - 29 decembrie 2017.
Într-un comunicat de presă remis vineri reprezentanții companiei spun că este vorba de o primă etapă de optimizare a activităţilor logistice ale TAROM şi de eficientizare a operaţiunilor informatice pentru deservirea pasagerilor. ”În acest context s-a realizat o scădere a cheltuielilor companiei cu aproximativ 12.700.000 lei/an", se arată într-un comunicat al companiei remis Agerpres.

Potrivit sursei citate, măsurile întreprinse de şeful TAROM reprezintă un prim pas în redresarea activităţii Companiei Naţionale de Transport Aerian a României şi repoziţionarea strategică a acesteia în industria aviatică internaţională.

Anul 2017 nu a fost unul bun pentru TAROM, deoarece la "cârma" companiei s-au perindat nu mai puţin de cinci directori. Cel de-al cincilea director interimar - şi actual - este Wolff Werner-Wilhelm, un manager provenit nu din aviația comercială ci din industria auto. Directorii care nu au nici în clin nici în mânecă cu aviația nu sunt o noutate la TAROM. Anul trecut compania a fost condusă inclusiv de un inginer care provenea din industria energetică dar care era influent politic.


Compania TAROM are prevăzute în proiectul de buget rectificat pierderi de 206,793 milioane lei, de cinci ori mai mari faţă de cele 41,21 milioane lei din bugetul publicat în septembrie în Monitorul Oficial.

Conform proiectului lansat în dezbatere pe site-ul ministerului, veniturile totale ale companiei sunt prevăzute la 1,149 miliarde lei, iar cheltuielile la 1,356 miliarde lei. În bugetul aprobat, veniturile totalizau 1,24 miliarde lei, iar cheltuielile 1,281 miliarde lei. Cheltuielile de natură salarială sunt estimate la 142 milioane lei (nivel similar cu cel din bugetul aprobat). Numărul de salariaţi preconizat la finele anului este de 1.903 persoane (2.067 anterior), iar câştigul mediu net lunar pe salariat, determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, se ridică la 6.529,44 lei (5.979,25 lei anterior). Pentru investiţii, proiectul prevede o sumă de 262,198 milioane lei, faţă de 267,795 milioane lei în bugetul aprobat.