LONDON, ENGLAND - JUNE 02: The light for a vacant taxi in Westminster on June 2, 2014 in London, England. The controversial mobile application 'Uber', which allows users to hail private-hire cars from any location, is opposed by established taxi drivers and currently serves more than 100 cities in 37 countries. London's black cabs are seeking a High Court ruling on the claim that the Uber software is breaking the law by using an app as a taxi meter to determine rates. (Photo by Oli Scarff/Getty Images)
Taximetriștii au protestat miercuri în fața guvernului, la chemarea Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România, nemulțumiți de platformele precum Uber ( care le-ar face concurență neloială) dar și de fenomenul pirateriei, care ar lua amploare. Într-un final, COTAR a anunțat că a ajuns la un acord cu guvernul și că suspendă celelalte proteste programate. Potrivit RFI, dincolo de protestul de la guvern, anunțat de ceva vreme și de disputa cu Uber, COTAR a mai deschis un front, în justiție, împotriva companiilor ce au dezvoltat celebrele aplicații mobile Star și Clever.
Foto: RFI
Potrivit sursei citate, pe rolul Tribunalului București sunt două acțiuni inițiate de COTAR, ce vizează cele două mari companii care oferă servicii de E-hailing, adică de comandă, prin intermediul telefonului mobil sau a dispozitivelor similare, a taxiurilor. În cazul Clever, instanța s-a pronunțat deja, săptămâna aceasta și a respins sesizarea, pentru lipsa calității procesuale. COTAR poate face însă apel. În cazul Star Taxi, dosarul este încă în analiză.
Voci din piață susțin demersul ar fi motivat de încercarea de a păstra un monopol al dispeceratelor tradiționale, încă impuse de lege. Șoferul de taxi e obligat să fie arondat unui dispecerat, să aibă stație, pentru care plătește, în funcție de companie, de la 100-150 de lei până la 300. Până la apariția aplicațiilor mobile, mașinile aveau și câte două antene montate (respectiv două stații) pentru care șoferii plăteau lunar sume consistente.
Contractul pentru aplicație este individual, iar costul poate fi și la jumătate față de cel pentru o stație. În această situație, firmele de taxi s-au repliat și au dezvoltat propriile aplicații mobile. Clever și Star au însă un avantaj competițional, pentru că au venit primele pe piață și aduc la un loc mașini de la toate companiile.
Co-fondatorul Clever Mihai Rotaru a explicat, pentru RFI, că E-hailingul, tehnologia pe care o oferă, nu s-ar substitui în niciun fel serviciului de dispecerat. Mihai Rotaru consideră acțiunile în justiție o formă de hărțuire și crede că în spatele lor ar sta încercarea companiilor de taxi de a intra în forță pe o piață relativ nou creată: „Negru pe alb, eu cred că ei activează într-un alt business în momentul de față și ar dori prin aceste măsuri de hărțuire să afecteze interesul șoferilor și al clienților și mai precis să câștige cumva această nouă piață. Acest nou business al aplicațiilor de E-hailing, prin niște metode, să le zic așa, anticoncurențiale”.
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Informaţii suplimentare
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului- Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile)- Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos)- Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează- A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului- Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web- Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share)- Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc)- Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează.- Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.