Uniqa Asigurări iese de pe piața RCA, la două luni după falimentul City Insurance

Data actualizării: Data publicării:
agent de asigurari la locul unui accident
Foto: Guliver/GettyImages
ERATĂ: Dintr-o regretabilă eroare, în varianta anterioară a știrii a apărut o informație eronată privind existența unei proceduri de intrare în faliment a companiei Uniqa. Aceasta nu se află în procedura de intrare în faliment. Ne cerem scuze pe această cale față de cititori.

Uniqa Asigurări, parte a grupului austriac Uniqa, a primit aprobarea Autorităţii de Supraveghere Financiară de a ieşi de pe piaţa RCA, la două luni după ce City Insurance, cea mai mare asigurător, a intrat în procedură de faliment. Specialiștii avertizează că segmentul RCA trece printr-o perioadă agitată și sunt posibile noi majorări de tarife la polițele auto obligatorii.

ASF a transmis vineri că a aprobat „retragerea, la ce­rere, a autorizaţiei pen­tru practicarea asigurării obli­gatorii de răspundere ci­vilă auto pentru preju­di­cii produse terţilor prin acci­den­te de vehicule şi tram­va­ie (RCA) acordată so­cie­tăţii Uniqa Asigurări”. Brokerii au eliminat deja firma din lista ofertanților RCA.

Decizia nu afectează însă polițele deja cumpărate.

Compania avea o cotă de piață de sub 1%, dar și cele mai ieftine oferte de asigurare obligatorie. Pierderile financiare cauzate de un număr relativ mic clienți au stat la baza retragerii din piață.

În piață au mai rămas acum șapte firme la care șoferii își mai pot face acum asigurarea obligatorie: Euroins, Allianz-Țiriac, Omniasig, Asirom, Grawe, Groupama și Generali.

Prăbuşirea City Insurance, cel mai mare asigurător din România atât la nivelul întregii pieţe, cât şi din zona de RCA, a generat un val de efecte negative. Peţurile la poliţele RCA s-au dublat sau chiar triplat în unele cazuri atât din nevoia pieţei de a compensa lipsa unui jucător mare, dar şi pentru a putea face faţă unui eventual val al şoferilor cu risc ridicat care ar putea lua cu asalt asigurătorii rămaşi pe zona de RCA, scrie Mediafax.

Deşi, legal, sunt soluţii care pot împiedica tarifarea exagerată a unui şofer cu risc ridicat, apelând la Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) de unde ar urma să fie repartizat la un asigurător, unde se ia în calcul tariful de referinţă al ASF plus un factor N, acest val al creşterilor preţurilor a stârnit reacţii semnificative.

Pe lângă preţurile ridicate la RCA, majoritatea service-urilor au luat măsuri încă de când se vehicula un posibil faliment al celui mare mare jucător din piaţa RCA. Refuzul reparaţiilor în baza poliţelor City Insurance încă a rămas la unele service-uri, din frica de a nu-şi primi banii.

Editor : Luana Pavaluca

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri