Sari la conținut

Vânzări record pentru Dacia la nivel mondial

Vânzările de autoturisme noi Dacia la nivel mondial au crescut cu 6,1% în 2016, la un nivel record de 542.542 de unităţi, de la 511.501 unităţi în 2015, potrivit datelor publicate marţi de proprietarul mărcii, grupul francez Renault, scrie News.ro.

dacia

În cazul vehiculelor comerciale uşoare, Dacia a consemnat o creştere de 5,7% a vânzărilor, de la 39.438 de unităţi în 2015 la 41.677 de unităţi în 2016.

În acest fel, vânzările totale ale Dacia au avansat cu 6% în 2016, de la 550.939 de vehicule în urmă cu un an la 584.219 unităţi în 2016.

În Europa, vânzările de vehicule ale mărcii Dacia au urcat cu 10,8%, la un nivel record de 415.010 vehicule.

Grupul Renault a înregistrat o creştere record a vânzărilor globale în 2016, de 13,3%, la 3,18 milioane de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare. În Europa, avansul a fost de 11,8%, la 1,8 milioane de vehicule.

Atât marca Renault cât şi marca Dacia au consemnat anul trecut vânzări record de vehicule la nivel global, se arată în comunicatul grupului.

Marca Renault a obţinut în 2016 o creştere de 14,2% a înmatriculărilor de vehicule (autoturisme şi vehicule comericale uşoare) la nivel mondial, la 2,48 milioane de unităţi. În cazul autoturismelor, livrările au urcat cu 14,5%, la 2,1 milioane de unităţi. În Europa, Renault a devenit a doua cea mai bine vândută marcă, după o creştere de 12,1% a înmatriculărilor, la 1,39 milioane de vehicule.

Pe piaţa din Franţa, grupul Renault a obţinut cele mai bune performanţe ale vânzărilor din ultimii cinci ani. Renault şi-a îmbunătăţit poziţia de lider a brandului, cu o cotă de 22,3% pe piaţa autoturismelor şi vehiculelor comerciale uşoare, în timp ce vânzările Dacia au atins un nivel record de 112.000 de unităţi. Dacia s-a plasat în acest fel pe poziţai a patra în funcţie de vânzările către automobiliştii privaţi.

La nivel internaţional, comunicatul menţionează că Dacia şi Renault ocupă primele două poziţii pe piaţa din Maroc, înmatriculările grupului avansând cu 22,5%, ceea ce i-a conferit o cotă de piaţă de 37,8%.

Pentru 2017, grupul Renault anticipează o creştere a pieţei auto mondiale cu 1,5%-2% comparativ cu 2016. Pentru piaţa europeană, grupul estimează un avans de 2% şi un ritm similar în Franţa. În aceste condiţii, Renault se aşteapă la o creştere sustenabilă a vânzărilor şi cotei de piaţă a grupului atât în Europa cât şi în restul lumii.

Pe aceeași temă