Sari la conținut

Companiile anticipează noi angajări în primele luni din 2015. Ce domenii oferă cele mai multe locuri de muncă

Previziunea netă de angajare ajustată sezonier este de +9% pentru al patrulea trimestru consecutiv, în condiţiile în care 13% dintre angajatori prognozează creşteri ale numărului de angajaţi, 12% anticipează scăderi, iar 73% nu intenţionează să îşi redimensioneze forţa de muncă în următoarele trei luni, scrie Mediafax. Previziunea pentru primul trimestru din 2015 este cu 3 puncte procentuale mai puternică decât cea exprimată în primul trimestru din 2014, se arată în raportul Manpower, care precizează că datele au fost culese înaintea alegerilor prezidenţiale.

"Angajatorii au raportat intenţii de angajare pozitive în fiecare trimestru din ultimii patru ani, anunţând constant planuri de a-şi creşte forţa de muncă prin raport cu trimestrul precedent. Conotaţia favorabilă este că numărul total de locuri de muncă a crescut de la un trimestru la altul, chiar dacă creşterea a fost şi continuă să fie de amploare restrânsă. Cei aflaţi în căutarea unui loc de muncă pot deci să se aştepte la oportunităţi de angajare şi pe parcursul primelor trei luni din 2015. Încrederea angajatorilor şi ritmul de angajare par să se fi stabilizat la un nivel ponderat de optimism. O mare parte dintre angajatori aleg în continuare să rămână în expectativă, până când vor înţelege mai bine în ce mod eventualele schimbări de politici le-ar putea afecta business-ul", a declarat Valentin Petrof, directorul general al ManpowerGroup România.

Defalcarea pe regiuni şi sectoare de activitate arată că intenţiile de angajare sunt mixte şi în acest trimestru. Astfel, la nivel de sectoare de activitate, planurile de angajare rămân optimiste în sectorul Finanţe, asigurări, servicii imobiliare şi servicii de afaceri, unde angajatorii raportează o previziune netă de angajare de +14%, cu 4 puncte procentuale mai slabă decât cea din ultimul trimestru din acest an, dar cu 10 puncte procentuale mai puternică decât în primele trei luni ale anului.

Cele mai optimiste planuri sunt formulate de angajatorii din industria prelucrătoare, previziunea netă de angajare din acest sector fiind de +17% şi rămâne neschimbată atât comparativ cu trimestrul patru, cât şi cu primul trimestru din 2014.

Cei mai puţin optimişti sunt angajatorii din sectorul agricultură, vânătoare, silvicultură şi pescuit, precum şi cei din sectorul construcţii, care raportează previziuni de -3%.

"Chiar dacă este negativă, previziunea din sectorul construcţii s-a îmbunătăţit totuşi cu 5 puncte procentuale faţă de cea din trimestrul patru. Cea mai mare îmbunătăţire a previziunii faţă de trimestrul anterior este raportată însă de angajatorii din sectorul energie electrică, apă, gaze, unde previziunea de +3% este cu 6 puncte procentuale mai puternică decât în trim. IV/2014", menţionează raportul.

Angajatorii raportează intenţii de angajare mixte şi la nivel regional. Astfel, cele mai puternice previziuni, de +14%, respectiv +12%, sunt raportate în regiunile Centru şi Nord-Vest. Angajatorii din Bucureşti şi Ilfov şi Vest se arată şi ei optimişti, dar mai precauţi, raportând previziuni de +9%.

Potrivit Manpower, în opt din zece regiuni, perspectivele se îmbunătăţesc faţă de trimestrul patru cu până la 6 puncte procentuale, dar scad cu 1 punct procentual în regiunea Sud-Vest şi rămân neschimbate în Bucureşti şi Ilfov.

Comparaţia cu primul trimestru din 2014 arată oscilaţii mai ample, previziunea slăbind cu 14 puncte procentuale în regiunea Nord-Est şi consolidându-se cu 8 puncte procentuale în regiunea Vest.

În ansamblu, intenţiile de angajare sunt mai robuste decât cele formulate în trimetrul unu în opt regiuni, şi slăbesc în alte două.

Angajatorii din organizaţii mari, de peste 250 de angajaţi, au cele mai ferme intenţii de creştere a forţei de muncă raportând o previziune de +18%, de două ori mai puternică decât media naţională, şi mai robustă decât cele enunţate în ultimul trimestru, respectiv primele trei luni.

În schimb, angajatorii din organizaţiile foarte mici (micro), care au mai puţin de 10 angajaţi, sunt mai puţin dispuşi la a face schimbări în forţa de muncă. 85% dintre aceştia nu prevăd nici o creştere, nici o scădere a numărului total de angajaţi în intervalul ianuarie-martie 2015, 12% anticipează o scădere şi doar 2% fac planuri de angajare. Ca urmare, previziunea pentru micro-organizaţii este sumbră, valoarea de -10% fiind sub cele enunţate atât la început, cât şi la sfârşit de an 2014.

"Observăm că nivelul de încredere al angajatorilor creşte proporţional cu dimensiunea organizaţiei, astfel încât angajatorii din companii mari formulează o abordare mai viguroasă a creşterii numărului de angajaţi, în timp ce angajatorii din organizaţiile de mici dimensiuni demonstrează un apetit scăzut pentru angajări. Aceasta ne arată că pe piaţa forţei de muncă din România, optimismul e departe de a fi omniprezent, iar oportunităţile de angajare nu vor fi uniforme. În mod clar, mai sunt încă destui paşi de făcut în drumul către redresare economică deplină şi creştere a locurilor de muncă," a adăugat Valentin Petrof.

Previziunea netă de angajare reprezintă diferenţa dintre procentul de angajatori care anticipează o creştere a volumului total de angajări şi procentul celor care anticipează o scădere a angajărilor în locaţia lor, în trimestrul următor.

Etichete: companii , forta de munca , manpower , angajari 2015 , locuri de munca 2015 , perspectivele angajarii

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale