Sari la conținut

Concurență pentru Metro și Selgros. Carrefour va vinde și en gros

Consumul dă semne de revenire, iar francezii vor să se asigure că recuperează rapid ceea ce au pierdut în anii de criză, când oamenii s-au îndreptat mai mult spre magazinele cu ofertă mai redusă și cu preţuri mai mici.

Noul format de magazin, botezat Supeco, este importat din Spania. Şi vine să crească şi mai mult competiţia între cele 12 reţele mari cu afaceri de 9 miliarde de euro.

Primele magazine Supeco vor fi deschide la Giurgiu, Râmnicu Vâlcea şi Târgovişte. Unităţile Supeco vor fi un hibrid. Magazinele se vor întinde pe suprafeţe între 1.500 şi 2.000 de metri pătraţi, deci de trei-patru ori mai mari decât un supermarket de cartier, dar vor avea la vânzare o ofertă mai redusă de produse de larg consum.

Punctul forte al Supeco va fi promisiunea preţurilor mici. Pe acest segment se bat deja alţi mari jucători, dintre care Kaufland, Lidl şi Penny Market sunt cei mai puternici. Spre deosebire de aceştia, Carrefour ar putea avea un atu, pentru că va vinde şi en gros. Deci, preţurile oferite vor putea merge chiar mai jos decât într-un magazin obişnuit de discount.

Relansarea consumului?

Pe segmentul en gros, Carrefour va avea de înfruntat o concurenţă acerbă din partea Metro şi a Selgros, magazine care se adresează doar revânzătorilor, micilor comercianţi. În ultimii ani, cei doi angrosişti au avut strategii diferite de dezvoltare. Metro a investit mai puţin în dezvoltare şi s-a extins doar indirect, prin intermediul francizei La Doi Paşi, o reţea de magazine de cartier, pe când concurentul Selgros a cheltuit masiv pentru modernizarea unităţilor pe care are.

Venirea Carrefour cu noul tip de magazin are loc într-un moment în care consumatorii nu mai mizezează doar pe preţ. Vor ceva mai mult decât hale cu rafturi pe care sunt aşezate cutii imense cu produse. Însă, dacă se va păstra modelul spaniol, Carrefour nu va aloca bugete prea mari pentru marketing în cadrul Supeco. Nu va investi în promovarea produselor sale, aşa cum fac Lidl sau Penny Market. Pentru impunerea noii mărci de magazin, Carrefour va miza pe forţa propriului nume. Şi are nevoie de rezultate rapide, pentru că şi ceilalţi concurenţi vor să capteze cât mai mult din piaţă.

Toate marile lanţuri de magazine au planuri de dezvoltare pe următorii ani. Specialiştii în comerţ estimează că, în următorii patru ani, vor mai apărea în România 1.200 de magazine, adică dublu faţă de numărul actual. Cele mai multe deschideri vor fi de supermarketuri şi magazine de cartier. Segmentul hipermarketurilor pare să-şi fi pierdut din atractivitate, pentru că acest tip de magazine necesită investiţii de 15-20 de miliarde de euro, iar terenurile potrivite pentru astfel de construcţii se găsesc mai greu.

Etichete: Carrefour , vanzari , supermarketuri , en gros , concurenta retaileri , supeco , carrefour angro , magazine in romania

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale