Consultant în management: Privatizarea CFR Marfă, șmecherie orientală. Simulezi de parcă partea cealaltă e tâmpită

Data publicării:
CFR Marfa-MFAX-4

Consultantul în management Valentin Ionescu a susținut astăzi că este de competența Comisiei Europene cu privire la concurență, în urma privatizării companiei de stat.

„Consiliul Concurenței fără îndoială că își dă avizul pe niște proiecte de hotărâri ale Guvernului, dar indiferent ce decide Guvernul României competența cu privire la concurență și ajutor de stat nu stă în puterea autorităților române, aici este o competență a Comisiei Europene.

Ce se spune publicului: noi am luat o decizie, dar dânșii suprapun de fapt o decizie cu privire la o procedură care este în curs de rezolvare cu o decizie care dă impresia că privatizarea s-a finalizat. Nu e așa, privatizarea depinde de deciziile Comisiei Europene. Dânșii au luat în momentul de față decizii că pe plan intern această procedură a fost încheiată, dar nu înseamnă că privatizarea s-a încheiat ca proces. Probabil că se bifează „da, am terminat privatizarea. Nu mai depinde de noi”. Poți să spui pe de altă parte că simulezi că ai făcut un lucru. Oare nu se știa de la început că se ajunge aici? Eu zic că da, se știa”, a declarat Valentin Ionescu.

Eu cunosc tipicul ăsta. Când eram în Guvernul României se mai făcea așa ceva. Șmecherii orientale în care tu simulezi că ai făcut un lucru, să-l bifezi, ca și cum cealaltă parte e tâmpită și nu pricepe ce faci. Dacă aș fi consilier pe partea Comisiei Europene și Fondului, aș lua în considere dacă s-a făcut sau nu ce trebuia. Sigur, poți să bifezi că ai făcut, dar de fapt ai avut condiționalități, dar tu le știai dinainte. Nu ne fraierim, nu merge păcăleala asta la infinit. Eu cred că de la început s-a pregătit foarte prost această privatizare și asta ține exclusiv de Ministerul Transporturilor, nu de altcineva. Partea proastă este că în Guvern, politic se răspunde solidar”, a adăugat consultantul.

Patronul Grup Feroviar Român, Gruia Stoica, câştigătorul licitaţiei de privatizare a CFR Marfă, se află în atenţia procurorilor de la Crimă Organizată din Iaşi. Gruia Stoica va fi chemat la audieri la sediul DIICOT pentru a da explicaţii în legătură cu modul în care a privatizat compania feroviară Transbordare Vagoane Marfă.

Luna trecută, compania pe care Gruia Stoica o deţine, Grup Feroviar Roman, a fost declarată câştigătoare în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni. De asemenea, şi-a asumat investiţii de 900 milioane lei, plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri